Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Varför gal tuppen mitt på bäcksvarta kvällen?  (läst 3058 gånger)

Hönz

• Skåne
Varför gal tuppen mitt på bäcksvarta kvällen?
« skrivet: 06 jan-11 kl 22:15 »
Vi har en tupp som börjar gala som en galning klockan åtta på kvällen. Borde han inte sova då?

Hönz fru är väldigt undrande
Hästar, Dansk/svenska gårdshundar och Höns! :) ("Dvärgblomme" (lokal korsning), Araucana).

Anna Ho

• Östergötland
SV: Varför gal tuppen mitt på bäcksvarta kvällen?
« Svar #1 skrivet: 06 jan-11 kl 22:53 »
Våra gal oxå lite när som helst, även mitt i natten :)
"Lycka är att ha en Heeler i hälarna och en korthårs Collie i knät :-)"

Har mjölkkor, hundar, häst, huskatter och en Maine Coon, marsvin och höns: dv RIR, dv Plymouth Rock och dv Sussex.

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
« Svar #2 skrivet: 07 jan-11 kl 13:09 »
Så gör min med. Tror nåt väcker honom. Om jag går förbi utanför deras hus på kvällen så hör han och galer.
Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

midfelt

• Gästrikland
« Svar #3 skrivet: 07 jan-11 kl 16:38 »
Våra tuppar är likadana och har så alltid varit :)

Varför orkar jag inte ens spekulera i utan finner det faktist riktigt lustigt att dem tar sig en kukeliku-stund mitt i natten..

Just_me

• Småland
« Svar #4 skrivet: 07 jan-11 kl 17:15 »
Vår gör det med, fick som förklaring att det är för att vi har värmelampa som värmekälla nu när det är kallt. Blir ju aldrig natt då :)

Men sen är vår som en beskrev också sån att han gal för full halls om man går förbi hönshuset :P Kanske vill han ha sällskap? Hehe

Dela detta:

* Inloggade just nu

593 gäster, 1 användare
skogaliten

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser