Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Varför gal tuppen mitt på bäcksvarta kvällen?  (läst 3056 gånger)

Hönz

• Skåne
Varför gal tuppen mitt på bäcksvarta kvällen?
« skrivet: 06 jan-11 kl 22:15 »
Vi har en tupp som börjar gala som en galning klockan åtta på kvällen. Borde han inte sova då?

Hönz fru är väldigt undrande
Hästar, Dansk/svenska gårdshundar och Höns! :) ("Dvärgblomme" (lokal korsning), Araucana).

Anna Ho

• Östergötland
SV: Varför gal tuppen mitt på bäcksvarta kvällen?
« Svar #1 skrivet: 06 jan-11 kl 22:53 »
Våra gal oxå lite när som helst, även mitt i natten :)
"Lycka är att ha en Heeler i hälarna och en korthårs Collie i knät :-)"

Har mjölkkor, hundar, häst, huskatter och en Maine Coon, marsvin och höns: dv RIR, dv Plymouth Rock och dv Sussex.

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
« Svar #2 skrivet: 07 jan-11 kl 13:09 »
Så gör min med. Tror nåt väcker honom. Om jag går förbi utanför deras hus på kvällen så hör han och galer.
Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

midfelt

• Gästrikland
« Svar #3 skrivet: 07 jan-11 kl 16:38 »
Våra tuppar är likadana och har så alltid varit :)

Varför orkar jag inte ens spekulera i utan finner det faktist riktigt lustigt att dem tar sig en kukeliku-stund mitt i natten..

Just_me

• Småland
« Svar #4 skrivet: 07 jan-11 kl 17:15 »
Vår gör det med, fick som förklaring att det är för att vi har värmelampa som värmekälla nu när det är kallt. Blir ju aldrig natt då :)

Men sen är vår som en beskrev också sån att han gal för full halls om man går förbi hönshuset :P Kanske vill han ha sällskap? Hehe

Dela detta:

* Inloggade just nu

600 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser