Lite nytt på släpfronten.
Fy fn vad man är handikappad utan släpet. Å nu när man ställt av dragbilen............. Då hjälper det inte att snön och is är borta och det är barmark ute, vi kan ju inte köra ändå.

Brorsan hämtade vårt släp (han har drag) och tog hit sin kapsåg så vi fick såga upp 17 kubik ved och då körde han som en stolle och hoppade i alla kälskott så sågen slog hål i durken
Å nu skulle han ha sågen om igen så står släpet på sock.

Torrsprickor visade det sig när han undersökte det. Ett däck var visst byttat å nytt men det räcker ju med ett dåligt för att bli ståande.
Brorsan fick hem efter kompressorn och pumpade upp däcket och körde hem släpet o sågen till sig, som tur är bor han inte så långt bort.
Men där ser man, hade vi nu haft ett reservdäck/hjul så hade det varit fixat. Nu måste vi ha fatt i ett däck. Helst i förrgår. För nu har vi hämtning på gång av gratis grejer som det är jättekorkat att säga nej till. Lite jobb erfodras men det får man ta.
Så i morgon så är det jag som tvingar gubben att skaffa ett nytt/begagnat däck också får jag ställa på dragbilen när det är gjort. Inte tänker jag försitta chansen till gratis grejer.
Vad som är gratis får ni reda på senare. När vi hämtat det.