Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mysko färg?  (läst 2605 gånger)

Fred

• Fort Stewart, GA, USA
    • Övriga världen
Mysko färg?
« skrivet: 28 jun-06 kl 14:31 »
I en av kullarna som föddes för c.a 10 dagar sedan fanns en liten kanin som är svart och gulrandig i tigermönster över hela kroppen.
Jag har aldrig sett den här färgvariationen på kaniner tidigare....någon som vet vad den eventuellt kallas ???.
Fredsivrande knallpåkebärare.
"Freedom isn't free. We all have to give something.
Some give it all."

Tedarix

• Uppland
Re:Mysko färg?
« Svar #1 skrivet: 28 jun-06 kl 15:20 »
Hej Fred!
Din kaninunge ser ut att vara japantecknad.
Du kan kolla vidare bland färgerna på http://hem.passagen.se/gotlandskaninen. :)
/Tedarix
Har stort intresse för höns- och ankfärger...

Fred

• Fort Stewart, GA, USA
    • Övriga världen
« Svar #2 skrivet: 28 jun-06 kl 15:53 »
Hej Fred!
Din kaninunge ser ut att vara japantecknad.
Du kan kolla vidare bland färgerna på http://hem.passagen.se/gotlandskaninen. :)
/Tedarix
Ok...tack för hjälpen.
Ja den verkar vara japan...fast med väldigt grova ränder.
Some give it all."

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #3 skrivet: 28 jun-06 kl 18:14 »
Ok...tack för hjälpen.
Ja den verkar vara japan...fast med väldigt grova ränder.

Fred, ränderna kan ha vilken storlek som helst till helt blaffiga och utsmälta . Det är populära kaniner i vissa kretsar i Sverige och jag har sålt precis varenda en jag fått i mina kullar. Vilket varit många.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Fred

• Fort Stewart, GA, USA
    • Övriga världen
« Svar #4 skrivet: 28 jun-06 kl 19:17 »
Fred, ränderna kan ha vilken storlek som helst till helt blaffiga och utsmälta . Det är populära kaniner i vissa kretsar i Sverige och jag har sålt precis varenda en jag fått i mina kullar. Vilket varit många.
Ok...you live you learn :).
Blev lite konfunderad bara....ungen är dessutom betydligt mindre än sina kullsyskon (kanse 25% mindre)... men verkar utvecklas lika bra. Det var första gången jag tog ungar på hanen (en english spot) så vi får väl se vad framtida kullar för med sig för överraskningar?
Some give it all."

Anette

• Bor på landet i Skåne
    • Skåne
    • Solgläntan, livet på en gård
« Svar #5 skrivet: 28 jun-06 kl 22:18 »
hej
Vilken färg har mamman? Jag tycker det är lite roligt med färger så det är därför jag undrar. En engelsk scheck bär inte vad jag vet på japananlag. Det är inte en rhinsk scheck du har? Eftersom den är tvåfärgad är det mer troligt att den har japananlag. Jag har lagt märke till det på mina gotlänningar att om scheckar har enfärgade öron så har de inget japananlag men om öronen är flammiga eller oregelbundet tecknade så är de egentligen en japantecknad scheck.

mvh/Anette
...when the last individual of a race of living things breathes no more, another heaven and another earth must pass before such a one can be again.

William Beebe

Fred

• Fort Stewart, GA, USA
    • Övriga världen
« Svar #6 skrivet: 28 jun-06 kl 22:54 »
hej
Vilken färg har mamman? Jag tycker det är lite roligt med färger så det är därför jag undrar. En engelsk scheck bär inte vad jag vet på japananlag. Det är inte en rhinsk scheck du har? Eftersom den är tvåfärgad är det mer troligt att den har japananlag. Jag har lagt märke till det på mina gotlänningar att om scheckar har enfärgade öron så har de inget japananlag men om öronen är flammiga eller oregelbundet tecknade så är de egentligen en japantecknad scheck.

mvh/Anette
Hmm...hon har helfärjade svarta öron.

Har ingen bra bild på henne men på den här är hon den vita till höger. Bilden är dock gammal så hon är inte mer än 4 månader här.
Some give it all."

Gille

• -
« Svar #7 skrivet: 30 jun-06 kl 09:02 »
Japanteckningen kan ligga dolt, om tex föräldrarna båda är svarta. Vill du lära dig mer om färger o genetik, besök www.kanin-net.nu!
Ungen är för övrigt mycket bra tecknad  ;)
Kaninuppfödare och pelargontant.

Dela detta:

* Inloggade just nu

565 gäster, 1 användare
Septentrial

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser