Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Duvungar nu  (läst 1925 gånger)

Nickbrottby

• Uppland
Duvungar nu
« skrivet: 31 dec-10 kl 20:09 »
Gott Nytt år på er alla!!

Mina nyinköpta påfågelduvor började häcka ganska omgående då jag fick hem dom.
Hade inte hjärta att ta bort äggen vilket jag kanske borde men idag så kläcktes det ena och det andra kanske kläcks nästa år 1/1 !!!.
Nu är det ju så att det är inte isolerat där dom bor och några minusgrader blir det.
Hur ska jag bäst göra för att ungen/ungarna ska klara sig?
Hon gjorde sitt rede i en liten pappkartonglåda  som jag hade ställt framför luckan för att skydda mot ev kylinsläpp.
Kan jag sätta en värmeplatta för vattenskål under kartongen?
Ska jag ge annat foder än duvblandingen dom får nu?
Tacksam för alla svar

Nicklas
« Senast ändrad: 31 dec-10 kl 20:25 av Nickbrottby »

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: Duvungar nu
« Svar #1 skrivet: 31 dec-10 kl 22:59 »
jag har fått ungar 4st som klarat femton minus bra.. men jag fick 2 ungar nyss men de strök med när det blev 20minus.. jag matar med duvfoder som vanligt.. föräldrarna stöter upp mat till ungarna så det är lugnt..mina bor utomhus mvh
Fjäderfän och kaniner

Csilla75

• Skåne
    • mina husdjur
SV: Duvungar nu
« Svar #2 skrivet: 01 jan-11 kl 15:16 »
lycka till med småttingarna, väntar själv på att mina påfågelpar börjar lägga ägg (förra året gjorde de det i januari, hoppas de håller hårt i en traditionen  ;D ).
/Csilla
ägare till ett par vita påfågelduvor med spetssvans. har även ett par indiska påfågelduvor, häckpar.

min hemsida med bilder på duvorna: http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=120018&gid=2191944

Dela detta:

* Inloggade just nu

576 gäster, 2 användare (1 dolda)
Berberis

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser