Höns och vaktlar

Startat av AnnikaE, 29 Dec-10 kl 09:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

AnnikaE

Kan man ha höns och vaktlar tillsammans , att de är lösa tillsammans...AnnikaE
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

Njura

Jadå! jag har haft mina vaktlar med mina öländska dvärg. fast sen tror jag att det är från höna till höna. vissa är snälla och vissa är dumma.  :-\
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

kennetshöns

Hej

Jag kan inte ha mina ihop hönsen går på vaktarna om dom får chansen så har gjort en egen avdelning till för dom nu

Ha det bra nu

AnnikaE

Citat från: njura skrivet 29 Dec-10 kl 10:10
Jadå! jag har haft mina vaktlar med mina öländska dvärg. fast sen tror jag att det är från höna till höna. vissa är snälla och vissa är dumma.  :-\
Har du någon bild på när de är tillsammans.
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

Njura

Citat från: Annika .E skrivet 29 Dec-10 kl 10:17
Har du någon bild på när de är tillsammans.
inte vad jag vet tyvärr  :-\
fast mina gick i en voljär på ca 4*2 meter med en massa stenar mossa och stubbar som gömställen.  så de kunde ju komma undan välldigt lätt från hönsen.
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

Linkoso

Jag kan ut och filma min lilla gubbe med hönsen imorgon. ;D (kameran är skitdålig att ta kort med) ... Men filmen kommer nog inte förrän nästa vecka in på datorn. =/
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

AnnikaE

Citat från: Linkoso skrivet 30 Dec-10 kl 22:36
Jag kan ut och filma min lilla gubbe med hönsen imorgon. ;D (kameran är skitdålig att ta kort med) ... Men filmen kommer nog inte förrän nästa vecka in på datorn. =/
Ja gör det, det är alltid roligt och se hur andra har det till sina vaktlar.

Linkoso

Annika, jag lovade en filmsnutt, så här är en filmsnutt, på hela plupphögen. :) "Hönshubbe" är med också en snutt.
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Linkoso

AnnikaE

Bäckaryd

Vilken fin film, Sandra! Och vilka underbara vaktlar, så mysiga där dom går och pysslar.
Hälsningar Anneli

Idalun

Å, vilka små sötisar!  :D
Nu blev man sugen på att skaffa några vaktlar också...  Hur ska det här sluta?!?  :o

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

603 Gäster, 0 användare