Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Värpfoder vs allfoder  (läst 2453 gånger)

Luppa

• Norrbotten
Värpfoder vs allfoder
« skrivet: 18 dec-10 kl 00:47 »
Undrar vad som är lämpligast att ge? Det gäller värpande unghöns, Sussex och Hedemora. De har fri tillgång till snäckskal så klart.
Vad är bäst att ge? Värp- eller allfoder? Ska värpfodret ges som det är, eller kompletteras med korn?
Det är Granngårdens foder det gäller, då det är det enda vi får tag på inom någorlunda rimligt avstånd.
Vad är egentligen skillnaden på värp- och allfoder?
Djurtokig 80:a i norra norrbotten

Suffolkfår, höns av olika raser. 2 Border Collies, bondkatter och uppfödning av Lejonhuvad kanin för utställning, avel och kel.

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
SV: Värpfoder vs allfoder
« Svar #1 skrivet: 18 dec-10 kl 01:07 »
Har du läst den tidigare tråden som heter samma sak?
http://www.alternativ.nu/index.php?topic=36136.0
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

Luppa

• Norrbotten
SV: Värpfoder vs allfoder
« Svar #2 skrivet: 18 dec-10 kl 12:37 »
Har du läst den tidigare tråden som heter samma sak?
http://www.alternativ.nu/index.php?topic=36136.0

Nej, det hade jag ju inte gjort.  :-[
Men jag vet inte om jag blev så mycket klokare av den ärligt talat. Men på värpfodersäcken så står det ju att det är ett foder för bruna och vita värphöns, så jag antar att det är till för högvärpande raser och inte mina små raringar.  :-*
Djurtokig 80:a i norra norrbotten

Suffolkfår, höns av olika raser. 2 Border Collies, bondkatter och uppfödning av Lejonhuvad kanin för utställning, avel och kel.

Dela detta:

* Inloggade just nu

647 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser