Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Pärlhönskött  (läst 10829 gånger)

gernsö

• Skåne
SV: Pärlhönskött
« Svar #20 skrivet: 11 apr-11 kl 10:44 »
jag tycker man ska se på storleken i stället. då de blivit stora nog och känns fylliga nog att bli en middag så är det dax.
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #21 skrivet: 11 apr-11 kl 10:56 »
jag tycker man ska se på storleken i stället. då de blivit stora nog och känns fylliga nog att bli en middag så är det dax.

Funderade mest på om man kan kläcka på våren och slakta på hösten, eller är de för små då?
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

gernsö

• Skåne
« Svar #22 skrivet: 11 apr-11 kl 11:01 »
nä det borde de vara om de får bra med mat så de växer fint så ska de nog vara stora nog
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #23 skrivet: 25 apr-11 kl 19:50 »
Min Pärlan bor ju med dom andra vanliga hönsen o hon uppför sej ungefär som dom , varnar mer visserligen men jag störs inte . Hon la ägg i vintras o nu inga alls  ::)
Jag har fått fram hybrider mellan henne o isbar här som nu växer upp , vi får se vad det blir av dom .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Dela detta:

* Inloggade just nu

419 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser