Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Här tar jag emot beställningar av hönsalmanackan samt information.  (läst 34206 gånger)

Annber3

• Södermanland
Jag köper 1
Anneli

Attes matte

• Jämtland
Jag är lite nyfiken på två saker. Dels vilka som har tagit alla bilderna. (Fast jag förutsätter att det kommer att stå i almanackan. ;) )
Och dels när det är beräknat att den är klar att levereras.  :)

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Njura

• fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
Jag är lite nyfiken på två saker. Dels vilka som har tagit alla bilderna. (Fast jag förutsätter att det kommer att stå i almanackan. ;) )
Och dels när det är beräknat att den är klar att levereras.  :)

/Sara
[/quotde som har tagit bilderna kommer att stå i almanackan. beställningen kommer att ske på måndag. då det bara går att beställa 25 åt gången så kommer jag att beställa i 2 omgångar. samt att budjeten inte räcker med att beställa 2 samtidigt >.< jag räknar med att jag har fått hem dem innan jul och hoppas verkligen att jag har tur och hinner skicka dem innan julafton. men jag kan nästan garantera att det blir iallafall innna nyår så den första januari såska det bara vara att öppna!  ;D
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
1 till mig!!
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Sätterbron

• Värmland
Jag vill också ha en!
PM-ar dig...
Bor i hus mitt i skogen, make, tre barn. Hedemorahöns, Helsingefår och bonnkatter.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
Njura... Du kan sätta en 2:a på mig... Har ångrat mig och vill köpa 2st ändå.  :-[
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Attes matte

• Jämtland
Men Njura, du kan väl få in pengarna för allas kalendrar innan så du slipper ligga ute med pengar själv för alltihop.  :-*

/Sara

Njura

• Skåne
    • Fritzons Fjäder
Men Njura, du kan väl få in pengarna för allas kalendrar innan så du slipper ligga ute med pengar själv för alltihop.  :-*

/Sara
det är ju bara problemet att jag inte vet det exakta priset på kalendrarna än :/

Njura

• Skåne
    • Fritzons Fjäder
Kostnaden ligger ju på 52kr kalendern. sen tillkommer ju en kostnad på uppladdningen som jag är rätt säker på är 29kr för alla. sen är det ju frakten hem till mig och sen är det ju frakten hem till er. hur mycket tror ni frakten går på?

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
o sen är det ju ett litet tillägg till dig som gör en himla massa jobb juh! Fattas bara annat!
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Attes matte

• Jämtland
Kostnaden ligger ju på 52kr kalendern. sen tillkommer ju en kostnad på uppladdningen som jag är rätt säker på är 29kr för alla. sen är det ju frakten hem till mig och sen är det ju frakten hem till er. hur mycket tror ni frakten går på?

Frakten beror ju mycket på vad man använder för fraktsätt och även om tex postförskott läggs på. Men det bör ju inte bli mer än 150 spänn i frakt för alla. (Eller är jag alldeles ute och cyklar...?) Dyraste frakten blir ju den som vi var och en får betala för att få dom skickade till oss. Ett brev som väger max 250 gram kostar 24:- att skicka. Max 500g kostar 36 spänn.

50 kalendrar á 52:- = 2600:-
Uppladdning 29:-
Frakt ca 150:-
= 2779:-  /50 = 55,58kr/kalender
Plus frakt (låt säga 30 spänn per kalender som ett överslag eftersom vissa ska ha två ;) )
Det blir ca 85 kronor per kalender i rena utgifter, grovt räknat.

Och eftersom du har lagt ner jobb på detta så tycker ju inte jag att en hundring per kalender är att ta i. Det blir iofs ingen häftig förtjänst, men det var kanske inte din tanke. ;)

Jag tycker personligen att en "custom"-kalender är värd mer än så, och den som känner att man vill och har råd kan väl bidra med en liten extra slant till dig. ;)

/Sara

Njura

• Skåne
    • Fritzons Fjäder
Tycker ni inte att en hundring blir för dyrt då?  :-[  för då kan jag ju i och för sig ta in pengarna nu :)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
Släng ut kontonr så sätter vi in hundringen o skickar adresser + namn till dej tycker jag .Eller gör ett massutskick på mail med ditt kontonr .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Njura

• Skåne
    • Fritzons Fjäder
Släng ut kontonr så sätter vi in hundringen o skickar adresser + namn till dej tycker jag .Eller gör ett massutskick på mail med ditt kontonr .
Jag ska bara kolla sidan mm....... så allt blir bra! "när jag är redo" så skickar jag ut! Tack för hjälpen! Ni är så snälla på detta forumet!!!  ;D

Njura

• Skåne
    • Fritzons Fjäder
jag glömde bort det som getblomman sa eller vad hon nu heter. MOMSEN tillkommer ju med >.<
hm....

Attes matte

• Jämtland
jag glömde bort det som getblomman sa eller vad hon nu heter. MOMSEN tillkommer ju med >.<
hm....

Okidoki. Moms på kalender plus uppladdning gör ca 65:- för själva kalendern, plus tre kronor per kalender i frakt till dig, plus 30 spänn i frakt till oss. Blir 98 riksdaler. :)
Då kan vi kanske säga 120:- istället?

/Sara

Njura

• Skåne
    • Fritzons Fjäder
Okidoki. Moms på kalender plus uppladdning gör ca 65:- för själva kalendern, plus tre kronor per kalender i frakt till dig, plus 30 spänn i frakt till oss. Blir 98 riksdaler. :)
Då kan vi kanske säga 120:- istället?

/Sara
haha... jag tror inte att alla är villiga att ge så mycket.  :-\
Men jag läste på deras frakt alternativ nu. där finns det 4 alternativ att välja emellan. antingen så måste jag vänta 3v, 2v eller 1v. men sen fanns det ett dyyyyyyyrt alternativ där det stod att de kunde komma på 3 dagar. men sen stod det att det var gratis. tror ni det finns någon liten hållhake med det? att man tar det dyraste, stryker över priset och skriver gratis... hhmmmm

Attes matte

• Jämtland
haha... jag tror inte att alla är villiga att ge så mycket.  :-\
Men jag läste på deras frakt alternativ nu. där finns det 4 alternativ att välja emellan. antingen så måste jag vänta 3v, 2v eller 1v. men sen fanns det ett dyyyyyyyrt alternativ där det stod att de kunde komma på 3 dagar. men sen stod det att det var gratis. tror ni det finns någon liten hållhake med det? att man tar det dyraste, stryker över priset och skriver gratis... hhmmmm

Men en hundring är ju i alla fall det minsta du ska ha om du ska gå plus/minus noll.

Vad låg dom andra fraktalternativen på för pris då? Låter onekligen mysko att det snabbaste fraktsättet skuller vara gratis...  ::) Men det kan ju vara nån julkampanj eller nåt.  :)
Vad är det för sida?

/Sara

Njura

• Skåne
    • Fritzons Fjäder
Men en hundring är ju i alla fall det minsta du ska ha om du ska gå plus/minus noll.

Vad låg dom andra fraktalternativen på för pris då? Låter onekligen mysko att det snabbaste fraktsättet skuller vara gratis...  ::) Men det kan ju vara nån julkampanj eller nåt.  :)
Vad är det för sida?

/Sara
det är vistaprints väggkalender som jag sa ha.

Njura

• Skåne
    • Fritzons Fjäder
du kan ju också testa en "prischeck" så jag inte är helt ute och cyklar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

572 gäster, 3 användare (2 dolda)
kretslopp

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser