Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Problem med combi-inverter/charger  (läst 2073 gånger)

take

  • Inlägg: 4823
    • Östergötland
    • De Klomp
Problem med combi-inverter/charger
« skrivet: 24 nov-10 kl 21:20 »
Naturligtvis när det är som kallast så slutar min victron Multi att fungera. Den vill inte ladda batterierna, den klagar på:
excessively high ripple voltage at
the battery connection.

Vad kan det vara? Någon som känner någon i Linköping eller dess närhet som kan tillräckligt mycket el och elektronik för att felsöka eländet?

Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

 

Cyklisten

  • Gäst
SV: Problem med combi-inverter/charger
« Svar #1 skrivet: 24 nov-10 kl 21:22 »
Högt rippel? Kanske någon glättningskondensator som är trasig? Eller har du någon annan utrustning ansluten till batteriet, som kan ge störningar?

take

  • Inlägg: 4823
    • Östergötland
    • De Klomp
SV: Problem med combi-inverter/charger
« Svar #2 skrivet: 24 nov-10 kl 23:09 »
Nej, ingeting annat är ansluten.
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

torbjorn

  • Inlägg: 14041
    • Medelpad
SV: Problem med combi-inverter/charger
« Svar #3 skrivet: 24 nov-10 kl 23:51 »
Är spänningsomvandlaren kall eller har du den i uppvärmt utrymme och den fungerar inte ändå?
När elektrolytkondensatorer börjar vara halvdåliga så märks det först i kyla.

take

  • Inlägg: 4823
    • Östergötland
    • De Klomp
SV: Problem med combi-inverter/charger
« Svar #4 skrivet: 25 nov-10 kl 01:36 »
Är spänningsomvandlaren kall eller har du den i uppvärmt utrymme och den fungerar inte ändå?
När elektrolytkondensatorer börjar vara halvdåliga så märks det först i kyla.

Rätt så kallt, elverket står ju i samma rum.
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

torbjorn

  • Inlägg: 14041
    • Medelpad
SV: Problem med combi-inverter/charger
« Svar #5 skrivet: 25 nov-10 kl 09:55 »
Kan du ta in den i värmen några timmar och sedan provköra igen?

take

  • Inlägg: 4823
    • Östergötland
    • De Klomp
SV: Problem med combi-inverter/charger
« Svar #6 skrivet: 25 nov-10 kl 09:58 »
Kan du ta in den i värmen några timmar och sedan provköra igen?

Nja, jag blir väl så illa tvungen.
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

370 gäster, 3 användare (2 dolda)
Erik Forsman

* Forum

* Om tidningen Åter



- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser