Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Problem med combi-inverter/charger  (läst 2277 gånger)

take

  • Inlägg: 4823
    • Östergötland
    • De Klomp
Problem med combi-inverter/charger
« skrivet: 24 nov-10 kl 21:20 »
Naturligtvis när det är som kallast så slutar min victron Multi att fungera. Den vill inte ladda batterierna, den klagar på:
excessively high ripple voltage at
the battery connection.

Vad kan det vara? Någon som känner någon i Linköping eller dess närhet som kan tillräckligt mycket el och elektronik för att felsöka eländet?

Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

Cyklisten

  • Gäst
SV: Problem med combi-inverter/charger
« Svar #1 skrivet: 24 nov-10 kl 21:22 »
Högt rippel? Kanske någon glättningskondensator som är trasig? Eller har du någon annan utrustning ansluten till batteriet, som kan ge störningar?

take

  • Inlägg: 4823
    • Östergötland
    • De Klomp
SV: Problem med combi-inverter/charger
« Svar #2 skrivet: 24 nov-10 kl 23:09 »
Nej, ingeting annat är ansluten.
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

torbjorn

  • Medlemsadmin
  • Inlägg: 14103
    • Medelpad
SV: Problem med combi-inverter/charger
« Svar #3 skrivet: 24 nov-10 kl 23:51 »
Är spänningsomvandlaren kall eller har du den i uppvärmt utrymme och den fungerar inte ändå?
När elektrolytkondensatorer börjar vara halvdåliga så märks det först i kyla.

take

  • Inlägg: 4823
    • Östergötland
    • De Klomp
SV: Problem med combi-inverter/charger
« Svar #4 skrivet: 25 nov-10 kl 01:36 »
Är spänningsomvandlaren kall eller har du den i uppvärmt utrymme och den fungerar inte ändå?
När elektrolytkondensatorer börjar vara halvdåliga så märks det först i kyla.

Rätt så kallt, elverket står ju i samma rum.
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

torbjorn

  • Medlemsadmin
  • Inlägg: 14103
    • Medelpad
SV: Problem med combi-inverter/charger
« Svar #5 skrivet: 25 nov-10 kl 09:55 »
Kan du ta in den i värmen några timmar och sedan provköra igen?

take

  • Inlägg: 4823
    • Östergötland
    • De Klomp
SV: Problem med combi-inverter/charger
« Svar #6 skrivet: 25 nov-10 kl 09:58 »
Kan du ta in den i värmen några timmar och sedan provköra igen?

Nja, jag blir väl så illa tvungen.
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

711 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser