Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Årets havre  (läst 1297 gånger)

Maddie

  • Inlägg: 729
    • Uppland
Årets havre
« skrivet: 19 nov-10 kl 19:14 »
Har någon börjat fodra hästarna med årets havre än ? Skulle behöva börja med det nu, all gammal är slut...        :-\ 

esten

  • Inlägg: 2325
    • -
SV: Årets havre
« Svar #1 skrivet: 19 nov-10 kl 19:18 »
Har fått lära mig att havren ska vara tre månader gammal innan utfodring .

Då ska den också under ca två veckor ges sucesivt i ökad mängd per dag för att hästen ska få vänja sig blandad med den gamla havren .

Maddie

  • Inlägg: 729
    • Uppland
SV: Årets havre
« Svar #2 skrivet: 19 nov-10 kl 19:32 »
Tack för svaret  :)   Då borde det gå att börja nu ...Jag har inte helt slut på gammal utan planerade att blanda först. Jag har lärt mig att man måste vänta till efter jul innan man börjar blanda i ny havren men det kan ju också stämma... man tröskade kanske senare förr om åren. Den här är tröskad i augusti.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

354 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser