Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mulvaden härjar!  (läst 8998 gånger)

Natha

• Blekinge
    • http://www.nathalies.n.nu/
SV: Mulvaden härjar!
« Svar #20 skrivet: 05 nov-10 kl 14:41 »
Nä jag bryr mig inte heller om dem, men mina katter gillar dem  ;)
När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

http://nathalies-xenja7.blogspot.com

anders50

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 05 nov-10 kl 16:44 »
Jag skulle inte ha så mycket emot en mullvad i min trädgård faktiskt ..... nostalgi ,,, suck

Det susar i säven (The Wind in the Willows) 1/2

Nu kanske jag gör dig besviken, men alla mullvadar bär inte kläder och glasögon på nostippen!  ;) ;D
Men fina är de ändå, särskilt när de håller sig ute på åkrarna.
Här kallas mullvaden även för "vannen"

Herderyd

• Småland
« Svar #22 skrivet: 05 nov-10 kl 19:22 »
Hej!
Om det är mullvadar du har behöver du inte vara orolig för de äter bara lite mask och sånt men puffar ju upp högar. Är det däremot jordsorkar du har, som jag kämpat mot i många år, är det ett elände. När du ska skörda morötterna står du med bara blasten i handen >:(  Och jag har försökt med allt... Vad som funkade allra bäst är ett tips som jag fick på nätet, att gräva ner rutten sill i gångarna. Rutten sill får man om man låter den ligga varmt ett tag, men jag grävde också ner den färsk och det funkade. De höll sig borta. Jordsorkar är faktiskt vattensork och kan inte tas bort med vattenslangen (har försökt) dessutom är de fridlysta...
Hoppas du får bukt med dem  :)

anders50

• Gäst
« Svar #23 skrivet: 05 nov-10 kl 19:29 »
Hej!
Om det är mullvadar du har behöver du inte vara orolig för de äter bara lite mask och sånt men puffar ju upp högar. Är det däremot jordsorkar du har, som jag kämpat mot i många år, är det ett elände. När du ska skörda morötterna står du med bara blasten i handen >:(  Och jag har försökt med allt... Vad som funkade allra bäst är ett tips som jag fick på nätet, att gräva ner rutten sill i gångarna. Rutten sill får man om man låter den ligga varmt ett tag, men jag grävde också ner den färsk och det funkade. De höll sig borta. Jordsorkar är faktiskt vattensork och kan inte tas bort med vattenslangen (har försökt) dessutom är de fridlysta...
Hoppas du får bukt med dem  :)
Sorkar är inte fridlysta!  ;)

Broberg

• Gäst
« Svar #24 skrivet: 05 nov-10 kl 21:49 »
Jag skulle inte ha så mycket emot en mullvad i min trädgård faktiskt ..... nostalgi ,,, suck

Det susar i säven (The Wind in the Willows) 1/2

:D Lätt...

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #25 skrivet: 05 nov-10 kl 22:27 »
Jag vet inte vilket djur som ligger bakom högarna i vår trädgård. Katterna kommer regelbundet in med sork, mullvad och vattensork så det finns en viss riska att dom är i maskopi med varandra ::)

Jag har inga grönsaker eller blommor som de äter upp, är inte överdrivet pedant och  hönsen sprätter ut högarna snyggt och prydligt...MEN...jag håller på att slå ihjäl mig var och varannan dag och lider av kroniskt vrickade fötter. Måste de eländiga djuren underminera gräsmattan så att man inte kan gå där utan att riskera livet :P 

Blev riktigt sugen på ett par mullvardstofflor. Jag tror att jag får ta mig ett snack med katten. Hmmm,  Vattensork har också vackert skinn kanske skulle passa mannen ;) Nu ska katterna får jobba!
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

davidB

• Västergötland
« Svar #26 skrivet: 09 nov-10 kl 10:06 »
Ja det är härligt med små djur...
Stog ute vid landet en kväll och fick se hur persiljan sakta försvann ner i marken. >:(
Jag är ingen expert men jag gillar att klura ut lösningar och experimentera för att finna ett billigt alternativ.

Dela detta:

* Inloggade just nu

576 gäster, 3 användare
gotthard, Adels, Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser