Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dammsugare  (läst 2946 gånger)

mazze

• Småland
    • Komålen
Dammsugare
« skrivet: 28 okt-10 kl 22:43 »
Skulle behövt någon typ av dammsugare till att dammsuga näten inne i hönshuset. Helst då utan sladd. Tips på någon?
Har en massa kor, höns, ankor, får o hundar. Vänligen läs vilka raser jag har på min hemsida.

Ronny

• Skåne
SV: Dammsugare
« Svar #1 skrivet: 28 okt-10 kl 23:32 »
Med tanke på hur alla mina bilar genom tiderna har sett ut invändigt och utvändigt så kommer detta råd inte från rätt person, men visst finns det såna dammsugare som en del pedanter använder i sina bilar?
Håller lantraser för bevarande och det egna hushållet.

tamate

• 4 barnsmor som gör så gott hon kan =)
    • Jämtland
« Svar #2 skrivet: 29 okt-10 kl 02:09 »
alla sladdlösa dammsugare jag träffat på har varit svaga och funkat dåligt och i ett hönshus så kan jag tänka mig att dom snabbt går i sönder. men det er ju bara att prova =)
-det som inte dödar härdar
www.missneback.se

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #3 skrivet: 29 okt-10 kl 08:23 »
Med tanke på hur alla mina bilar genom tiderna har sett ut invändigt och utvändigt så kommer detta råd inte från rätt person, men visst finns det såna dammsugare som en del pedanter använder i sina bilar?
Inte utan att det finns vissa likheter oss emellan ::)

Själv så skulle jag nog ändå rekommendera en damsugare med sladd då de sladdlösa i mitt tycka suger  ;)  Jag har haft 3 olika varav en riktigt dyr under åren och dom var inte värda 10:- någon av dem....

Mest dammsugare för pengarna till att använda i stall får du om du köper en Kärcher eller liknade för ca 600-1000:- Gärna en som man kan köra påslöst.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Idalun

• Småland
« Svar #4 skrivet: 29 okt-10 kl 09:16 »
Vi har vad min pappa kallar en askdammsugare eftersom han använder den till att suga ut askan ur vedpannan. Jag skulle kalla den grovdamsugare, men vet inte exakt vad den kallas i handeln.
Den funkar i alla fall som så att man kopplar den till en vanlig damsugare, vilket betyder att du kan få riktigt bra fart på den. (Fast du behöver ju fortfarande sladd.) Trixet är att den grova smutsen hamnar i behållaren i grovdamsugaren och inte i den vanliga dammsugaren. Tror att jag har sett liknande på jem & fix för kanske 400;-,
Det blir lite otympligt, men det funkade bra för mig.

Whippet

• Fler självhushållare i världen
    • Norrbotten
« Svar #5 skrivet: 01 nov-10 kl 15:24 »
Vi har vad min pappa kallar en askdammsugare eftersom han använder den till att suga ut askan ur vedpannan. Jag skulle kalla den grovdamsugare, men vet inte exakt vad den kallas i handeln.
Den funkar i alla fall som så att man kopplar den till en vanlig damsugare, vilket betyder att du kan få riktigt bra fart på den. (Fast du behöver ju fortfarande sladd.) Trixet är att den grova smutsen hamnar i behållaren i grovdamsugaren och inte i den vanliga dammsugaren. Tror att jag har sett liknande på jem & fix för kanske 400;-,
Det blir lite otympligt, men det funkade bra för mig.

Den heter 'Grovis' http://www.canvac.se/foeravskiljare-grovis/grovis-bra-koep.html
Fungerar jättebra till 'micropartikel damm' (typ gips, hönsdamm och slipspån) ;D
 :-* /Anette
Vi är ett par med 2-årig son som har en Hamiltonstövare, en Border Collie, tre bondkatter, 5+1 blandrasfår, 5+2(+1 kyckling) blandrashöns, 2 linderödgyltor. Såsmåningom kommer det Fjällnära Fjällkor och kanske någon get och häst :)

Annika Johansson

• Östergötland
« Svar #6 skrivet: 01 nov-10 kl 20:34 »
Jag sopar näten.

Dela detta:

* Inloggade just nu

622 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser