Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  snacka om att leva i förnekelse...  (läst 14801 gånger)

Dolvis

• Östergötland
SV: snacka om att leva i förnekelse...
« Svar #80 skrivet: 10 nov-10 kl 22:47 »
Det gör det alltid ;D

:-* /Anette
Nä, några av våra sitter faktiskt UTANPÅ hönsgården nu. I snöstormen. De själva anser alltså inte att det finns plats för dem där inne i värmen. Ev handlar det om hjärterummet...  :(

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #81 skrivet: 10 nov-10 kl 22:50 »
Stryk kasta och skriv sälja/slakta istället, så vet ni varför man till slut har över 100 höns :P eller får, eller getter...

och ständigt fler ...  :P
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Imp

« Svar #82 skrivet: 11 nov-10 kl 02:23 »
Preciiiiiiiiiis som jag brukar resonera när det gäller bilar och bildelar, finns aaaaaaalltid plats för några till :D

Jag har en ''genbank'' för ovanliga fordon som måste bevaras för framtiden ;D

Vi måste bygga lite carportar nu. ;)

Misse

• nr 9424
« Svar #83 skrivet: 11 nov-10 kl 04:06 »
Vi måste bygga lite carportar nu. ;)
Liiiiiite carportar :o
Skulle vilja ha en carport som är på åtminstone en hektar :P ;)

Japp! När börjar vi ??? ;D
han-djuret Missekatt längtar efter stark själslig och kroppslig närhet...  Drömmer en massa om djup symbios som stärker utan att äta upp varann, som ger värme till småhuttrande själar när vi lekandes går genom glädje och sorg.
Jag tror på ett liv före Döden :)

Granbackstove

• Uppland
« Svar #84 skrivet: 11 nov-10 kl 09:10 »
Har genbank för bland annat sybehör och blomkrukor från 1900-talet.

Fuglemakeren!

• Norge
« Svar #85 skrivet: 13 nov-10 kl 00:53 »
Jag försökte hålla mig under 15. Sedan under 20, 30, 40 och absoluut inte så många som 60. Och fler är det INTE eftersom jag inte räknar kycklingar, ungtuppar som ska slaktas, kamphønsen och chabona som är så små och... NEJ 17! Jag har 50 sultanägg (som jag fick ångest av att låta bli omelett) i ruvmaskinen! Men ägg räknas ju heller inte  ;D

Fatta hur liten en MEK-tupp är, klart han inte räknas!
www.fuglemakeren.net
sultan, malay, MES, chabo, silke, dvärgsilke

Misse

• nr 9424
« Svar #86 skrivet: 13 nov-10 kl 05:57 »
Stryk kasta och skriv sälja/slakta istället, så vet ni varför man till slut har över 100 höns :P eller får, eller getter...

Jag veeet!!!! :P

Ordet Kasta innehåller samma bokstäver som ordet Slakta + ett L oxå.
 Usch!! Hemska jävla ord >:D

För 15-17 år sen så hade exet å jag ett hyfsat antal Linderödsgrisar, det tyckte jag var helt jäkla viiiiiiiiiiidrigt att behöva välja ut vilka som skulle käkas upp :o :o
Å hönsen var inte så mycket lättare..

Jag fixade inte det nåt vidare :(

Däremot att sälja de charmiga goa Linderödarna, det gick fint!
han-djuret Missekatt längtar efter stark själslig och kroppslig närhet...  Drömmer en massa om djup symbios som stärker utan att äta upp varann, som ger värme till småhuttrande själar när vi lekandes går genom glädje och sorg.
Jag tror på ett liv före Döden :)

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #87 skrivet: 13 nov-10 kl 08:50 »
Det är helt rätt! Raser som är så små att dom knappt syns, äter nästan ingenting kan bara inte räknas ::) Stor Silke räknas inte heller då de av gammal tradition är en blandning mellan höns och kaniner  ;) Blandningar med kaninbehöver man inte räkna som höns utan kan räkna som kanin istället  ;D

Att sedan inte  slakttuppar, djur som är till salu och kycklingar/ungfåglar räknas är väl en självklarhet  8)

Med denna matematiska modell som grund kan det hända att även jag vågar räkna mina hönor  :-[ Det kan dock hända att modellen måste anpassas något för att stämma med verkligheten att jag bara har si sådär 60 höns  ::)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Markim

• Gäst
« Svar #88 skrivet: 13 nov-10 kl 08:55 »
hmm...tänka
Om små hönor inte räknas så borde jag få plats med 2 hönor till..=DD..
Då räknar jag bort Linda och Lill-Babs så att säga..

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #89 skrivet: 13 nov-10 kl 12:54 »
Jag försökte hålla mig under 15. Sedan under 20, 30, 40 och absoluut inte så många som 60. Och fler är det INTE eftersom jag inte räknar kycklingar, ungtuppar som ska slaktas, kamphønsen och chabona som är så små och... NEJ 17! Jag har 50 sultanägg (som jag fick ångest av att låta bli omelett) i ruvmaskinen! Men ägg räknas ju heller inte  ;D

HAHAHA! vad tusan gör mes tuppen i bakgrunden? kliar nacken??

esten

• -
« Svar #90 skrivet: 13 nov-10 kl 12:59 »

Jag tror han försöker sig på en imitation av en struts  ;D

Hur gör djur ? ( programet ni vet )

Dagg

« Svar #91 skrivet: 13 nov-10 kl 17:38 »
Men vad är den store för något? Kan tillägga att jag nästan bara har dvärghöns...så jag har egentligen inga höns alls ;D!
//Dagg

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #92 skrivet: 13 nov-10 kl 17:40 »
En Malayer?  ???
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Svarthönan

• Skåne
    • Sorbiska ägg
« Svar #93 skrivet: 13 nov-10 kl 18:33 »
HAHAHAHA, kan inte sluta skratta! Vilken tur att du sa det, för jag klickade inte upp bilden först och hade missat det. Vad GÖR han? Har han somnat?  ;D (Skulle tro att han torkar av näbben, men det ser såå roligt ut!) Och OJ vilken storleksskillnad!!!

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #94 skrivet: 13 nov-10 kl 20:31 »
Jag beskrev (per telefon) bilden av MEK-tuppen för en vän, och fick frågan:  "Vad?  MEK?  Vad är det för nått?  Hur stor är den?  Vad då för sorts bord?  Är den andre en dvärgtupp?  Är det perspektivförminskning?  -  ..."  Och slutligen:  "Är det säkert att det inte är en dront Du beskriver?"  Jag försökte med "Jag skulle tro att den tuppen kan se vad som är på bordet, om han står på marken."  Det skulle jag inte ha sagt.  "Hur stort är bordet, då?"  :P

Så till nästa gång, snälla:  Ett mått av nån sort, snälla!  Den klassiska tändsticksasken, eller nåt annat som alla vet hur stort det är.

Och det är klart att så små tuppar inte ska räknas!  Men kaninkorsningar måste nog räknas, ty även kaniner förökar sig - som ... ja, som ...  ;D

En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #95 skrivet: 14 nov-10 kl 11:48 »
Jag beskrev (per telefon) bilden av MEK-tuppen för en vän, och fick frågan:  "Vad?  MEK?  Vad är det för nått?  Hur stor är den?  Vad då för sorts bord?  Är den andre en dvärgtupp?  Är det perspektivförminskning?  -  ..."  Och slutligen:  "Är det säkert att det inte är en dront Du beskriver?"  Jag försökte med "Jag skulle tro att den tuppen kan se vad som är på bordet, om han står på marken."  Det skulle jag inte ha sagt.  "Hur stort är bordet, då?"  :P

Så till nästa gång, snälla:  Ett mått av nån sort, snälla!  Den klassiska tändsticksasken, eller nåt annat som alla vet hur stort det är.

Och det är klart att så små tuppar inte ska räknas!  Men kaninkorsningar måste nog räknas, ty även kaniner förökar sig - som ... ja, som ...  ;D
Hon har skrivit fel! Det ska stå MES tupp ;) MES = Moderna engelska stridshöns
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Fuglemakeren!

• Norge
« Svar #96 skrivet: 14 nov-10 kl 13:55 »
MES=MEK på norska, kamphane. Lille Bård Vegar ser ut att buga sig i djup beundring för malayen Gerhard (som bara är en stor kyckling, han blir stooor). Egentligen är det såklart tvärtom, om Bård skulle titta argt på Gerhard hade han pipit ömkligt och hoppat ner direkt. Om inte MESarna räknas kanske malayer och brahma borde räknas dubbelt...nä då blir det för många höns.
www.fuglemakeren.net
sultan, malay, MES, chabo, silke, dvärgsilke

Markim

• Gäst
« Svar #97 skrivet: 14 nov-10 kl 14:06 »
Igår var jag och hälsade på TRAVELHORSES här på forumet..
Skulle hämta illerbajs av henne..
Sen kom jag hem med 4 bedårande hönor istället..

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #98 skrivet: 14 nov-10 kl 15:00 »
Tycker minst 1 av de bedårande småhönorna ser ut att vara en bedårande liten pojke jag.  o:) För utvecklad röd kam och röd under hakan också. Om det vore en höna så skulle den inte varit ett dugg röd vid den åldern som de ser ut att vara. Hur gamla är de?

Har du otur så ser jag 2st små pojkar... =/ Men svårt då jag inte ser båda tvås ansikten på samma bild, så blandar ihop vem som är vem.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Dagg

« Svar #99 skrivet: 14 nov-10 kl 16:16 »
Förlåt en nyfiken typ...men vad ska du ha illerbajs till?
//Dagg

Dela detta:

* Inloggade just nu

696 gäster, 1 användare
JohannesE

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser