Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  snacka om att leva i förnekelse...  (läst 14802 gånger)

trallallaa

• Gäst
snacka om att leva i förnekelse...
« skrivet: 28 okt-10 kl 16:24 »
Jag skulle skriva något på facebook om mina höns, jag skrev att jag hade 30+ st, men sedan så raderade jag det och tänkte:
- Jag ska räkna dem först  :D
Tänkt och gjort..det blev... :-[...
68+ .
Alltså jag slutade räkna vid 68 st, tyckte jag nog får leva i lättare form av förnekelse ett tag till  :-[.
Men hur fasiken kunde det gå från 30 till 68  ???
Jag tycker inte jag har så många..ja, några slakt tuppar, ca 10 st ska ju bort i december, så då kanske jag iallafall slutar på 60 st, där omkring  ::) .

Jag har tyckt att det går åt mycket hönsfoder, men när jag ökat antalet höns med det dubbla, ja,då är det ju inte så konstigt  :P .

Ja, jisses...jag har säkert räknat fel...de är nog bara 30 st, som förut  ::) o:) ...

Juppepinne

• Östergötland
SV: snacka om att leva i förnekelse...
« Svar #1 skrivet: 28 okt-10 kl 16:28 »
Så det kan gå.. hahaha..  ;D men 30+ tycker jag låter rimligt.  8)
Själv räknar jag in mina varje kväll eftersom jag har råkat stänga ute en kyckling över natten en gång. Inte igen... :-[
27-årig tjej som bor på landet på en liten gård tillsammans med min sambo, vår hund och massa hönor och tuppar.

pålle

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 28 okt-10 kl 16:39 »
Se det så här du har 30+resten tillhör svinet =räven typ :D på så sätt så har du alltid30+ det måste ju va härligt  :)

esten

• -
« Svar #3 skrivet: 28 okt-10 kl 16:42 »
Eller också räknade du dom när de gick ut på morgonen OCH in på kvällen , sedan glömde du av dig och satt ett
+ tecken i mellan . 30 + 30 = 60  8)

Så mänskligt att fela  ::)

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #4 skrivet: 28 okt-10 kl 16:52 »
Jag brukar aldrig räkna mina, men på nåt konstigt vis ser ögat direkt om det fattas en  :o
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Brokullen

• Dalsland
« Svar #5 skrivet: 28 okt-10 kl 17:06 »
det är nog den där fågelsjukan  ;D har man väl börjat med höns så blir det lätt lite fler än man tänkt sig
« Senast ändrad: 28 okt-10 kl 17:22 av Brokullen »
Bor på en liten gård med man,2 utflugna+1 barn hemma,2 hästar,2 katter,en olde english bulldog och en grandis, vaktlar, mignonankor, linderödsgrisar och en massa höns.

Dolvis

• Östergötland
« Svar #6 skrivet: 28 okt-10 kl 17:19 »
 ;D ;D

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #7 skrivet: 28 okt-10 kl 17:25 »
Förnekelse  Va...jag hörde inte vad du sa LAlllalllallallllalallaaaaaaa(jag kan ju inte tralla för då kanske TS tror att jag driver med henne )

Jag har också 30+ i hönsantal
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #8 skrivet: 28 okt-10 kl 18:07 »
Men hur fasiken kunde det gå från 30 till 68  ???
Kan det ha varit nån som kläckt nåt?
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

flax

• Halland
« Svar #9 skrivet: 28 okt-10 kl 18:20 »
Men det är väl så det ska vara?? ???
Jag köpte fyra hönor och en tupp förra sommaren, tyckte det verkade mysigt och ville ha lite ägg...
Nu är det typ jättemånga! :o :o (si så där 15 stycken och lika många kycklingar...)
...och äggen köper jag i affären... :-[

Köpte förresten två myskankor vid samma tillfälle...dom är sexton nu.... ::)

Om du går igenom ett helvete - bara fortsätt att gå!

Markim

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 28 okt-10 kl 19:12 »
=DDD..

Granbackstove

• Uppland
« Svar #11 skrivet: 28 okt-10 kl 19:15 »
 :D :D :D Så kan det gå...
Har genbank för bland annat sybehör och blomkrukor från 1900-talet.

trallallaa

• Gäst
« Svar #12 skrivet: 28 okt-10 kl 19:37 »
Tack för alla svar  ;D , det är alltså inte så konstigt, jag är en helt normal "hönsmänniska"   o:) .
Citera
Kan det ha varit nån som kläckt nåt?

Hrm...kläckt? näää inte jag inte  :-[ o:) .
Det är så lätt att kläcka, men jag är så otroligt dålig på att sälja dem, om de inte är perfekta och är de perfekta...ja, då behåller jag ju förstås dem  (:)

Azoo-Lina, jag är helt övertygad om att du också har 30+(30= 60,som Esten sa)  ::) ;D  (norpade din smiley, har saknat en visslande smiley länge nu  :))

Flax: Du, det är en otrolig skillnad på 2 Myskankor och 16 st  :o :o 2 ankor grisar som en gris, vad gör då 16 st  :o  :P ,där går gränsen...vid ankor  ;) .

Men påfåglar ska jag ha!

flax

• Halland
« Svar #13 skrivet: 28 okt-10 kl 19:46 »
En viss skillnad på två och sexton - ja, tro mig, jag vet!

"Passar på att slänga in en liten till salu skylt i tråden, SUPERFINA MYSKISAR TILL SALU; SPECIAL PRICE - ONLY FOR YOU!!"  ;D ;D ;D
Om du går igenom ett helvete - bara fortsätt att gå!

jag71

• varma höns
    • Skåne
« Svar #14 skrivet: 28 okt-10 kl 19:51 »
Vi skulle bara ha några stycken. Idag har vi tre dvärg cochin. Nej föresten det är Luvan, Sture, Pucko, Nötta, Anna och så de två små det blev inte tre utan Sju stycken! 7!!! Oj!
Gula orpington och det är bara en tupp och tre damer och så deras kyckllingar som antagligen är två hönor och två tuppar och så råkade jag köpa 16 orpington till idag.
Tre blomme hönor och det måste man väl nästan ha om man bor i skåne? Fast det rä två tuppar och en höna så... antingen fler hönor eller en tupp i vin. Tillsammans med blommorna så kom det hit en massa lohamn avkommor. Idag finns det tre tuppar och tre hönor vilket inte är helt fel - två tuppar är planerade för grytan om ingen vill köpa de förstås. :) Sen har vi inga mer! Eller jo det har vi fast de räknas knappt. Fyra isbar och då flyttar två på lördag så det blir bara ett par kvar. Vad duktig jag är som säljer av mina höns va? Visst får man plusspoäng för sånt va? Man säljer två och får dra av tio i räkningen. Var det intee så? De tre faveroole pojkarna räknas inte och den lilla som är liten och nästan ny och bor i vardagasrummet räkans inte heller så... Vi har en handfull och så två kalkoner. :) Nu måste jag räkna hur många höns som faktiskt bor här. 48?! Stämmer det? Och så kanske jag ska köpa tre till så den lilla dunbollen som knappt räknas inte blir själv. :)

Så... jag tror det är ganska enkelt att bara råka köpa en till och så en till och så kläcks det fler osc så huxflux har man ett gäng. :)
har lite djur... mest fjäderfän. ;)

Markim

• Gäst
« Svar #15 skrivet: 28 okt-10 kl 21:14 »
hmm..hehe..fy fan va skönt att man inte är ensam.=DDD
Jag bygger ju ut mitt hönshus inne.
60 kvm på 17 hönor är väl lite lite va..heh?
Måste ju ha 2 ankdamer till..
Å vaktlar en 5 st i en egen hörna.
Å en såndär höna med hockeyfrilla osv osv..=)
Sen ska jag bygga om min vedbod till våren..hoho..
Här finns det möjligheter gott folk..

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #16 skrivet: 28 okt-10 kl 21:34 »
Samma sak här !Jag skulle ha 4st hönor för äggens skull.
Folk frågar hur många höns jag har ..hmmm ingen aning .
Fast det är tre Rubiner
1pärlhöna ( borde inte räknas det e ju inte en "riktig" höna jue"
2 Isbartuppar + 2blåa o en svartvit isbarhöna ...
en dvkochin tupp + tre hönor till han ...
två höns av okänd ras
en araucana tupp + en höna
14st Hiline höns
Kycklingar : 3 paduaner -tre dv kochin-5 okända -2 araucana 5 isbar ...just det o 3 silkes *asg*
tot summa=52 st!!!! *omg* O_o Man SKA inte räkna den saken e klar jue !!

Sen kläcks det ju kycklingar här hela tiden o två ankor är på väg oxå *suck*
Fan jag måste nog sälja av en del till våren *S*
O på alla dessa djur får jag ett eller två ägg om dagen om jag har tur just nu *suck*
« Senast ändrad: 28 okt-10 kl 23:08 av travelerhorses »
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Katharina K

• Västergötland
« Svar #17 skrivet: 28 okt-10 kl 21:41 »
OK, jag skulle ha en tupp och ca 3-5 hönor i våras, detta skrev jag i min första tråd här:
 "vore ju jättefint om man kunde köpa en färdig liten hönsflock på ca 3-5 hönor och en tupp. Jag vill ha en ras som ger fina ägg att ha på frukostbordet, är inte så intresserad av att slakta (för blödig)"

...och det var den 13 januari i år.

Jag har nu 2010-10-28
7 Sabelpoot
10 Isbarer
5 Appenzeller
SA: 22 höns/tuppar

+7 Japanska vaktlar

Har nog totalt fått 6 ägg...och har avlivat 4 st hönor/tuppar.

Så kan det sluta när den blödige ska köpa höns för äggens skull...

Granbackstove

• Uppland
« Svar #18 skrivet: 28 okt-10 kl 23:08 »
Ännu mer  :D. Fast jag just nu har ett tämligen begränsat antal (6 höns och 1 tupp), vet jag hur det kan bli... En liten omplacering, som inte kan komma ensam, så du får några kycklingar också, och så kompisen som ska flytta, har inte hjärta att ta med tanterna, och HOPPSAN! nån stack till skogs och kom tillbaka med 12 kycklingar. Men som sagt just nu ÄR det bara 6 höns och 1 tupp. Jag vet det.  :)
« Senast ändrad: 28 okt-10 kl 23:53 av Granbackstove »
Har genbank för bland annat sybehör och blomkrukor från 1900-talet.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #19 skrivet: 28 okt-10 kl 23:13 »
Linkoso var äääääär du ?? Nu vill vi höra hur många självaste hönsdrottningen på 19 år har  o:)
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Dela detta:

* Inloggade just nu

641 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser