Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  snacka om att leva i förnekelse...  (läst 14855 gånger)

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: snacka om att leva i förnekelse...
« Svar #20 skrivet: 28 okt-10 kl 23:30 »
.Hrm...kläckt? näää inte jag inte  :-[ o:) .
Det är så lätt att kläcka

Ja, jag kläckte väl ur mig något ogenomtänkt ...
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #21 skrivet: 28 okt-10 kl 23:41 »
Hrrmm...  :-[ De var ca 10 hönor 1 tupp tills dagen kom då vi fick in våra första hönor som kunde ruva.  :-[ Tyvärr har några på filmen gått bort nu (gamla barndomshöns)... Men det har fötts nya som istället tagit platserna.  :-X Så får vi inte glömma rashönsen som inte är med på film eller.  :-[

Törs jag räkna dem totalt som allt tro? ;D Näää... ::)

Utsläpp av blandgruppen
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #22 skrivet: 28 okt-10 kl 23:50 »
upp till bevis nu Linkoso hur många höns o fjäderfän har du ? ;D ;D
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Idalun

• Småland
« Svar #23 skrivet: 28 okt-10 kl 23:53 »
Vad härligt att läsa alla "bekännelser"!   ;)
Jag är ju ny på det här med höns och på alternativ och började nästan undra hur min hjärna funkar... Nu när jag äntligen har mina fina brahma så kan jag ändå inte sluta kika på fler och av andra raser.
Just nu har jag bara 5 hönor & 1 tupp men om någon vecka finns här 10... minst!  :D

Förresten, det kanske är det som menas med hönshjärna?!?  ;)

Dolvis

• Östergötland
« Svar #24 skrivet: 29 okt-10 kl 01:04 »
Linkoso! ;D ;D

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #25 skrivet: 29 okt-10 kl 01:09 »
Hönshjärnor är vi allihopa, trallala!
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #26 skrivet: 29 okt-10 kl 06:44 »
startade med ca 7 kycklingar och slutade på 37, nu har jag noll...
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

galdur

• -
« Svar #27 skrivet: 29 okt-10 kl 06:54 »
Linkoso du är väl inte ute och räknar fortfarande!!! :o ;D
Sjäv har jag just nu 18 hönor och 2 tuppar! ;D
Highland Cattle, 3 islandshästar, 1 shettis, 2 minigrisar och 2 skogiskatter!

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #28 skrivet: 29 okt-10 kl 07:03 »
ang linkoso så smsade vi här om dagen och jag frågade hur många hon hade, fick jag svaret "några hundra" eller liknande.. har inte smset kvar så exakt vad det stod vet jag inte...  ::)
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.

Markim

• Gäst
« Svar #29 skrivet: 29 okt-10 kl 07:14 »
=DD..
Vi får snart tillökning..
En ankdam ska få flytta hit till oss..
Får plats ju..
Måste smuggla in henne bara..

Eva R

• Bättre göra fel, än ingenting alls!
    • Södermanland
« Svar #30 skrivet: 29 okt-10 kl 07:53 »
Vad gäller hönsen tycker jag att jag har det hjälpligt under kontroll.
6 tuppar, 12 hönor, 5 ungdjur och 3 kycklingar.
Det är på kalkonfronten det finns anledning till oro;
3 tuppar, 4 hönor, ca 15 ungdjur. Naturligtvis är tanken att slakta ungdjuren, men jag vill spara en del för att kunna få tre obesläktade avelsgrupper till våren. Sen vill man ju spara litet extra ifall någon faller ifrån  ;).
Det är bronce jag har men jag har börjat snegla på cröllwitzer  ::).
För att inte tala om ankorna  >:D.
Från att ha lovat mig själv att aldrig ha ankor eftersom de grisar ner så dant har jag gått till 11 ankor och 11 till på väg.
Inför vintern! Hur smart är det? >:(.
//Eva R

Hästar; araber och amerikanska minatyrer, katter; savannah, bengal, chausie, oriental, fjäderfä; araucana, maran, broncekalkonern och mignonänder samt kungspyton, majsormar, råttor, möss.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #31 skrivet: 29 okt-10 kl 08:52 »
DANIEL! XD. Jag skrev ca 100! XD INTE NÅGRA 100. Haha. Har inte räknat än. Sitter på tåget till Emil. :p: Men jag kan räkna hans! Han började med en tupp från mig för2 o halft år sedan. Fortsättning följer när vi räknat... ;)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Eva-Lisa

• Älskar att drömma
    • Småland
« Svar #32 skrivet: 29 okt-10 kl 09:06 »
 ;D

Nya fågelinfluensan är här

Antz1

• Västmanland
« Svar #33 skrivet: 29 okt-10 kl 09:20 »
Men hur ska man kunna motstå dessa underbara djur! Vi skulle köpa 5 industrihöns men när jag fick se hur dom såg ut så köpte jag så många de medtagna pengarna räckte till! Det blev 13 st som fick följa med hem! Sen fick vi 1 tupp och 2 grå hönor till!! Nu har vi, 13 hönor, 1 tupp 3 tonåringar och 23 kycklingar!  Dessutom har vi 5 vaktlar! Det värsta är att vi vill ha fler! Finns ju så många roliga raser! Ett föråd ska bli hönshus och det har maken beslutat, han som var motståndare till hönsen från början!! Så kan det gå!

Mvh Antz1
"What you do in life echoes in eternity"

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #34 skrivet: 29 okt-10 kl 11:15 »
DANIEL! XD. Jag skrev ca 100! XD INTE NÅGRA 100. Haha. Har inte räknat än. Sitter på tåget till Emil. :p: Men jag kan räkna hans! Han började med en tupp från mig för2 o halft år sedan. Fortsättning följer när vi räknat... ;)
Haha! Jaja!  :-[  ;D att det stod 100 hade jag iallafall rätt på  ::)  ;D

älglund

• Dv. kockiner, Sussex, Orpington, Vithättor, Silkes
    • Västerbotten
    • www.familjenwiklundagren.se
« Svar #35 skrivet: 29 okt-10 kl 11:56 »
Skulle bara ha 5-6 hönor och 1 tupp. Det var för 4 år sedan. Har räknat nu och det är i dagsläget 121st!!! Tordes knappt berätta det för gubben  :-[
Sambo och  6 barn, 2 hästar,1 hund, 5 katter, 1 kanin, och drygt 100 hönor och tuppar ( dv.kockin, sussex(4 olika färger), orpington, dv.vithättor, dv.silkes, holländsk dvärg, Sabelpoot och ett gäng med blandraser).  www.familjenwiklundagren.se

Attes matte

• Jämtland
« Svar #36 skrivet: 29 okt-10 kl 11:56 »
Ha! Jag räknade rätt på Linkosos video! 69 stycken... Men då var det ju ett gäng som var tuppar oxå... Och tuppar räknas väl egentligen inte... va...?  ;D

Själv ska jag VERKLIGEN göra mitt bästa för att hålla mig till 20-25 hönor (och ett par-tre tuppar)... Vi får väl se hur det går...  ::) Här ligger jag ju bara i startgroparna än, och är nybörjare så det sjunger om det. Har just nu tre unghönor som borde börja värpa när som helst (och har sällskap av en tupp), sju unghönor som är sex veckor yngre (13 veckor), ett kycklinggäng som är 6-7 veckor (6 hönor och 7 tuppar och där ska fem tuppar bort), och så till sist ett kycklinggäng som är 3-4 veckor där det ser ut att bli 7 hönor och 3 tuppar... Jaha... hur många blir det då... 23 hönor (om jag sett rätt på kycklingarna) och 11 tuppar.
Tja... Jag ligger ju skapligt inom ramen fortfarande! *stolt*  ;D

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

enbarsfallet

• Närke
« Svar #37 skrivet: 29 okt-10 kl 14:36 »
Ja höns är ju beroende framkallande...  :-[
Själv fick jag mina första med hus köpet för ca 10 år sedan... Det var blandisar ca 15 hönor + ett antal tuppar...
Tog ju inte lång stund innan jag fattade att det fanns ju massor av raser  >:D, ja då var det klippt! 
Nu har jag ca 80st.... man vill ju inte räkna så noga... :-[.
Bor i Karlskoga... med man och son... 2 hundar 3 katter 3 getter 2 minigrisar och en massa höns av raserna araucana maran faverolle brahma dv.sumatra mm

LillaY

• Do what you will, so long as it harms none.
    • Dalarna
    • Hjärtats Rum
« Svar #38 skrivet: 31 okt-10 kl 08:33 »
Vi började med 5 dvärgkochin... Nu har vi tydligen över 100 höns i alla möjliga färger & former ;) ;D
Don't change so people will like you. Be yourself and the right people will love you.

trallallaa

• Gäst
« Svar #39 skrivet: 31 okt-10 kl 09:36 »
Citera
Nu har vi tydligen över 100 höns
Hehe, gillar det ordet ::) ,hönsen liksom bara ploppade upp,tydligen  ::) .

Dela detta:

* Inloggade just nu

699 gäster, 1 användare
Hans Hultén

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser