Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fråga om beteende  (läst 1227 gånger)

Liro

• Gäst
Fråga om beteende
« skrivet: 21 okt-10 kl 23:02 »
När jag klappar min kanin på huvudet så sitter hon alldeles stilla och det ser ut som om hon gillar det, dock så gör hon återkommande tuggljud...tuggar...paus...tuggar...paus, jag har fått för mig att det kanske är så att det är ngt hon gör när hon inte gillar det....fast då borde hon ju skutta undan...ja jag vet inte, ngn som känner igen detta "tuggljud"?
Flummigt jag vet ;)

Annika Johansson

• Östergötland
SV: Fråga om beteende
« Svar #1 skrivet: 21 okt-10 kl 23:20 »
Jag kallar det "knarka tänder" och förklarar genast att det är positivt. Har bara upplevt att "glada harmoniska" djur gjort det, och anser det vara ett gott betyg på/till oss människor. Grattis!

Liro

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 22 okt-10 kl 13:49 »
Å vad kul :)

Alba

• Södermanland
« Svar #3 skrivet: 22 okt-10 kl 14:40 »
Mysljud! Mina kaniner älskar att bli smekta på pannan, lite över öronen och längs kinderna. Då gnuggar de tänder och blundar och sätter sig tätt ihop kind mot kind så jag kan smeka båda samtidigt. Helst ska jag hänga över grinden så obekvämt som möjligt så att jag inte kan få för mig att lyfta upp någon av dem, då är det som  mysigast! ;-)

Även tamråttor gnuggar tänder när de blir klappade och myser.
Sötnosar!

:-) / Alba
Trädgårdsmästare, viltrehabiliterare, mångsysslare som bor med sambo, finaste dottern och två sällskapskaniner i ett litet torp vid vägs ände

Dela detta:

* Inloggade just nu

618 gäster, 1 användare
mulle mullvad

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser