Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur mycket odlingsmark behöver en vegeterian?  (läst 10382 gånger)

eremit

• Gäst
SV: Hur mycket odlingsmark behöver en vegeterian?
« Svar #20 skrivet: 27 okt-10 kl 07:40 »

Frågan verkar ju inte så lätt enkel att besvara men pekar väl ändå på att man kan klara sig med ganska begränsade ytor.

morris-minor

• Södermanland
« Svar #21 skrivet: 09 nov-10 kl 17:56 »
Man borde också räkna in en viss överproduktion som man kan sälja eller byta bort. Det går ju inte att klara sig helt utan pengar.

vargahagen

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 09 nov-10 kl 18:04 »
ett tunnland bra jord täcker nog allt vegetariskt, om man skippar kött så tror jag ett tunnland räcker till en familj,var det inte det som petter hade tror jag att jag läst i nån åter?

pålle

• Gäst
« Svar #23 skrivet: 09 nov-10 kl 18:10 »
ett tunnland bra jord täcker nog allt vegetariskt, om man skippar kött så tror jag ett tunnland räcker till en familj,var det inte det som petter hade tror jag att jag läst i nån åter?
för att vara på den säkra sidan då så bör man väll ha det dubbla då?

Dela detta:

* Inloggade just nu

706 gäster, 2 användare (1 dolda)
imlo

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser