Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vattenvärmeplatta  (läst 8477 gånger)

AnetteA

• Västergötland
    • Lantisarna
SV: vattenvärmeplatta
« Svar #40 skrivet: 30 nov-10 kl 11:05 »
Liggunderlag lät riktigt smart!  :D Borde funka då det blir gott om stilla luft inuti det...Kanske sätta någon plast utanpå också som håller kvar luften ytterligare, bara det att inte bra med hönor som pillar sönder & får i sig det... :-\
www.lantisarna.webs.com - En inblick i ett pars vardag när dom tillsammans återupplivar en gård i västgötska skogarna. Höns, Gäss, Kalkoner, Kaniner, Får, Hästar & 2 dårar till folk. :D

lilyrose

• Djurintresserad med konstnärssjäl
    • Norrbotten
    • Lily Rose & Co
« Svar #41 skrivet: 30 nov-10 kl 11:46 »
mina damer skulle nog picka sönder liggunderlaget....  :(
*Hundar- bichon havanaise, bichon havanaise-Lhasa apso
* katter -  bondkatt & bengal   * höns- brahma, blommehöns, bohuslän-dalshöns "svarthöns",bielefelder, silkes, dv wyandotte, dv kochin, sabelspoot,hedemora,aracurana, ankor Cayuga, smaragd, migon. Bor på landet i kronobergslän.

AnetteA

• Västergötland
    • Lantisarna
« Svar #42 skrivet: 30 nov-10 kl 12:11 »
Kleta in sömmar & kanter med tjära...  ;) Kanske finns smidigare & mindre söliga sätt.
www.lantisarna.webs.com - En inblick i ett pars vardag när dom tillsammans återupplivar en gård i västgötska skogarna. Höns, Gäss, Kalkoner, Kaniner, Får, Hästar & 2 dårar till folk. :D

emindy

• Ångermanland
« Svar #43 skrivet: 30 nov-10 kl 19:38 »
Liggunderlag lät riktigt smart!  :D Borde funka då det blir gott om stilla luft inuti det...Kanske sätta någon plast utanpå också som håller kvar luften ytterligare, bara det att inte bra med hönor som pillar sönder & får i sig det... :-\
Det är det som är så bra med gaffatejpen. Ett varv håller liggunderlagshuven i form men flertalet varv gör den plastig och oaptitlig, förhoppningsvis

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
« Svar #44 skrivet: 01 dec-10 kl 15:51 »
Det kanske går att ställa den på en uppochnervänd trälåda

Det gjorde jag förra året. Mössen tyckte det var super att gnaga sig inunder och bygga bo därinne. När jag på våren skulle storstäda och tog ut trälådorna, var det fullt av musungar i alla tänkbara åldrar där i! Ganska otäckt att behöva ha ihjäl dem, och det vart ju allmän musinvasion i hela hönshuset tack vare dessa skyddande bostäder.  :-\

Efter mussanering, ställde jag istället vattnet på tegelstenar där det inte blev lika bra och skyddade musbon inunder, och  nu har jag *peppar peppar* sluppit mössen...
"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

http://storaaleberg.blogspot.com

AnetteA

• Västergötland
    • Lantisarna
« Svar #45 skrivet: 01 dec-10 kl 17:32 »
Höns brukar ju finna småmöss som...ja... delikat.  ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

607 gäster, 3 användare
Efwa, RickardR, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser