Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hanen satte på kaninungen som också är hane??!!!  (läst 5924 gånger)

purelyplatonic

SV: Hanen satte på kaninungen som också är hane??!!!
« Svar #20 skrivet: 12 okt-10 kl 20:31 »
Jag ska helt klart ta och separera dem. Lillpojken får flytta in i stallet imorgon i den bur som står där för han rymmer genom kompostgallret som är skiljeväggen mellan uteburen.

Men går det OK att ha två hanar precis brevid varandra med kompostgaller emellan?

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #21 skrivet: 12 okt-10 kl 20:36 »
Men går det OK att ha två hanar precis brevid varandra med kompostgaller emellan?
Om det inte är någon hona i närheten, och de inte kan ta sig igenom, så är det ok. Men jag skulle sätta putsnät emellan dem, så att de inte kommer åt att rivas och bitas så lätt. Då kan de gärna vara nära varandra, det brukar de gilla.

Bra nät är viktigt ur rovdjurssynpunkt också, så det kan vara värt att satsa på att säkra uteburen lite extra.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
« Svar #22 skrivet: 13 okt-10 kl 11:24 »
Jag ska helt klart ta och separera dem. Lillpojken får flytta in i stallet imorgon i den bur som står där för han rymmer genom kompostgallret som är skiljeväggen mellan uteburen.

Det blir mycket lugnare och mindre stressig för killarna (och snyggare nos) om du sätter en väg mellan de. Plywoodskiva eller en väg av råspont är billiga och enkla att installera.

Januschka
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

Harriet S

« Svar #23 skrivet: 14 okt-10 kl 09:54 »
Jag har en hage med 2 hanar på 23 veckor och en på 19 veckor. Dom är fortfarande för små att slakta(dom äldsta är tyvärr halvdvärgar så det dröjder nog ett tag till innan de fått storlek), men nu blir jag så orolig av allt hemsk jag läser så kanske jag ska dela dom den tid som är kvar. Än finns inga tendenser till bråk, men det verkar som att man inte kan märka nåt i förväg?

Qiz

• Västergötland
« Svar #24 skrivet: 18 okt-10 kl 21:10 »
Nej det går inte att märka det i förväg. Det är ju dessvärre inte så att de tjuvnyps lite då och då till en början utan de kan gladeligen vara bästisar på morgonen och på kvällen sitter den ena med kulorna på utsidan... >:D

Zandra

Dela detta:

* Inloggade just nu

611 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser