Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ingen som vill ha huset???  (läst 2285 gånger)

maviliel

• Gäst
Ingen som vill ha huset???
« skrivet: 10 jun-06 kl 18:34 »
Hur gör man för attt ge bort ett hus? Hur gör man för att den som ska ha huset ska va intresserad av att skriva på ett papper???
 Några förslag? ELLER ska jag skita i det? Ska det behöva ta ett halvår innan det händer nått??

Ulric Eriksson

• Gäst
Re:Ingen som vill ha huset???
« Svar #1 skrivet: 10 jun-06 kl 18:36 »
Om mottagaren vägrar skriva på några papper är det nog rätt kört. Det går knappast att tvinga någon att ta emot ett hus mot sin vilja.

maviliel

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 10 jun-06 kl 18:45 »
dom har redan betalat hyra i ett par år, under tiden jag betalade resterande lån. sen skulle dom få ta över det. Jag skrev papper och dom läste igenom dom. Skrev hela huset på hela familjen. Men dom gjorde en massa ändringar om hur det skulle va. Sen har jag gjort om det ock dom skulle skriva på. men än har dom inte visat sej. Har väntat i över en månad nu. Nu har jag fått en annan som vill ha det. Vilket dilemma Puh

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 10 jun-06 kl 20:07 »
Vilka stollar. Förklara att i morgon kommer det någon annan och skriver kontrakt, vill de ha kåken måste de hinna först. Händer inget då är de nog inte intresserade på allvar.

maviliel

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 11 jun-06 kl 02:28 »
Tack för rådet! Det funkade. Ringde dit och frågade om dom inte ville ha huset. Det ville dom. då sa jag att då är det bäst att vi skriver i kväll, för jag har tröttnat på att vänta. Då blev det fart, kan du tro. Det tog inte mer än en timme, så var det påskrivet och klart.
Så tack ska du ha för ditt råd och att du tog dej tid med mej och mitt dilemma med kåken Så tack än en gång MVH Maggan

Sågaren

• Medelpad
« Svar #5 skrivet: 20 okt-06 kl 13:41 »
Ja en del behöver sannerligen blåslampa i häcken för att få fart.
Med många kulörta lyktor jag gick mig i världen ut. De slocknade - ljudlöst och oförmärkt,
och så tog det vackra slut...

Dela detta:

* Inloggade just nu

573 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser