Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vipplucka till höns?  (läst 2239 gånger)

Nina W

• Värmland
Vipplucka till höns?
« skrivet: 27 sep-10 kl 13:38 »
Skulle höns kunna lära sig att använda en kattlucka? Kanske lite väl låg för tuppen, men han kan väl krypa... Eller kanske bättre med en lite större lucka, avsedd för ca 40 cm höga vovvar.
Jag vill att dom ska kunna gå ut på vintern också om dom vill, och det även om jag är i Oslo. Kan inte begära av hyresvärden att han ska springa och öppna och stänga flera vändor beroende på väder... Någon som testat vipplucka till höns?

netagreta

• Dalarna
    • Hedemorahönsen i Kullsberg
SV: Vipplucka till höns?
« Svar #1 skrivet: 27 sep-10 kl 22:15 »
Har sett ämnet förut...Sök på "kattlucka" så hittar du tråden :)
Bor i en by med sambo och dotter född -03. Är intresserad av Svenska lantraser, natur och trädgård. Har haft Hedemorahöns sedan -95 med några års uppehåll pga flytt, och genbank sedan -05. På gården har vi en damm med Koikarpar och Guldfiskar. Dottern har en liten hamster och en kanin.

Nina W

• Värmland
« Svar #2 skrivet: 27 sep-10 kl 22:41 »
Under den gamla tråden, som jag alltså inte hade läst, så hittade jag någon som gjort en köldridå av 4mm tjock pvc-plast. Låter inte så dumt, tycker jag. Men går det att köpa sådan plast på metervara? Jag  menar, om jag skulle måsta köpa en som är till för en vanlig stalldörr så blev det ju onekligen rätt dyrt...
« Senast ändrad: 29 sep-10 kl 09:33 av Nina W »

Pullarius

• Uppland
« Svar #3 skrivet: 27 sep-10 kl 23:54 »
Stora glasmästerier säljer även genomskinlig PVC eller acryl i olika tjocklekar. Kanske kan du få en stuvbit billigt.
Bor efter att jag gått i pension i en om och tillbygd sommarstuga nära Rasbokil i Uppland med Hedemorahöns

netagreta

• Dalarna
    • Hedemorahönsen i Kullsberg
« Svar #4 skrivet: 03 okt-10 kl 17:00 »
Idag var jag på Rättviks marknad. Tänkte köpa en vaxduksbit att sätta som skydd på väggen bakom sittpinnarna.
Befarade att det bara skulle finnas blommigt, rutigt mm :-\.
-Då hittade jag genomskinligt!!

Blev jätteglad och tog 5 m. Kostade 50 kr/m.

Då kan jag ju ha både på vägg och till köldridå vid luckan och annat man kommer på ;D.
Bor i en by med sambo och dotter född -03. Är intresserad av Svenska lantraser, natur och trädgård. Har haft Hedemorahöns sedan -95 med några års uppehåll pga flytt, och genbank sedan -05. På gården har vi en damm med Koikarpar och Guldfiskar. Dottern har en liten hamster och en kanin.

Dela detta:

* Inloggade just nu

649 gäster, 4 användare
Karlsdotter, junneboy, Besksöta, Mamsingen

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser