Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Urinbrunn till pool?  (läst 3605 gånger)

Ranni

• Drömtorpet´s Kennel och Stuteri
Urinbrunn till pool?
« skrivet: 24 sep-10 kl 16:56 »
Nå, vad tror ni härute? Tror ni det finns något "medel" man kan klä väggar med på urinbrunn, så man kan göra om den till en pool? Jag tänker att det måste väl finnas någon sorts massa som man kan lägga på betongen sen man har sanerat brunnen, så det håller tätt. Sen hur man får värme till poolen vet jag inte, men det kanske går som i en traditionell pool? Jag kan inget om poolar... Därför min fråga! Brunnen är inte så jättestor, men typ 4 meter djup och 6-7 m diameter.

sub rosa

SV: Urinbrunn till pool?
« Svar #1 skrivet: 25 sep-10 kl 17:19 »
Vanligast är väl poolduk. En duk som är vattentät, frostbeständig och som framställs efter mått. Nackdelen är att den är känsligare, fördelen att den är ganska lätt att laga. Alternativet är annars dyrare men mer exclusivt: Primer, gumm och kakel- eller bara primer+kakel - för urinbrunnen är väl tät i sig?
Att tänka på är ett poolrengöringssystem - pump och filter.
Värme- förslagsvis solvärmesystem!
If you belive you can make it, or if you think you can´t, you are propably right!
If you are going throw hell!...keep on going!

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #2 skrivet: 25 sep-10 kl 17:40 »
jag hade en sådan i mitt första hus och vad jag minns så va den bara målad invändigt funka kanon, värmen bestod av en patron i källaren kosta fläsk att värma upp minns jag
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

_ingemar_

« Svar #3 skrivet: 25 sep-10 kl 22:00 »
en pol som rymmermera än100 m³ läre bli trög att värma om den inte är isolerad samt att den kommer att läcka ut mycket värme till omgivningen  ::)

Dela detta:

* Inloggade just nu

654 gäster, 1 användare
mannen33

* Forum

* Om tidningen Åter

- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser