Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vacker bild  (läst 7742 gånger)

Marjano

• Småland
Re:Vacker bild
« Svar #20 skrivet: 24 jul-06 kl 21:44 »
Det var ju roligt å höra att det är en Lohmantupp du har. Trodde nästan att du hade tagit kort på min tupp  :D. Min tupp är dock något mer brun på ryggen. Jag kallar mig själv nybörjare för jag har mycket att lära. Mitt gäng består av 5 Lohman hönor och en tupp. Jag har haft honom drygt ett år i tron om att han är en blandras. Det sade uppfödaren till mig att han var när jag fick honom till hönorna.  Men då är han väl ingen blandras trots allt. Han är riktigt stor men tyvärr aggressiv mot människor.

Marjano

Dragabolspojk

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 26 jul-06 kl 13:53 »
När ni talar om Lohman så är det en blandras. Jag jobbar själv på ett hönseri där man föder upp höns. Man har nästan bara lohman till sådant nu för tiden eftersom de är korsade till att bli så bra värpare som möjligt.
Jag har själv 8 lohman höns hemma och en lohman tocke. Lägger jättefina ägg, och är inte alls aggresiva.

chika

• Glad Mamma!!
    • Bohuslän
« Svar #22 skrivet: 28 jul-06 kl 14:22 »
 ;D Hej igen alla!
Kul att det blev en liten tråd om min lilla bild ;)
Hönsen och våra tuppar är väldigt snälla..enda gången de visar lite ilska
är väl när man tar äggen av dem  :-\ men hade jag vart en höna hade jag med blivit sur.....ha de gott i värmen alla!
Här finns:får,hästar,kaniner,marsvin,hamstrar,råttor och
hönor(mysankor),undulater,nymfparakit, hamster, geckoödlor, zoophobaslarver, syrsor, kanariefågel,diamantduvor,gerbiler,degusar,majsorm.chinchillor..just de..fiskar oxå.... :)och senaste tillskottet 2 st vattensköldpaddor :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

477 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser