Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Pris gotlandskaniner  (läst 1404 gånger)

La Ladin

• Västergötland
Pris gotlandskaniner
« skrivet: 13 sep-10 kl 19:21 »
Vad ska jag sälja kaninungarna för?

Jordbron

• Västergötland
    • Jordbron
SV: Pris gotlandskaniner
« Svar #1 skrivet: 13 sep-10 kl 19:31 »
Bra riktpris är 250 kr med härstamningsintyg & beskrivningsblankett samt bilddokumentation & foderpåse.
det är ju ändå billigare än vad de tar för en kanin i en zooaffär utan några dokument.

Genbank 716 i Jordbron
Småskaliga "farmare" med klövsjöfår, finullsfår, gotlands- och mellerudskaniner, orangekaniner, havanafrassar, öländska dvärghöns, samt en border collie & ett gäng katter. Snart kanske även med bin.
http://www.jordbron.se

Elvan

• Bohuslän
« Svar #2 skrivet: 14 sep-10 kl 11:58 »
Föreningen rekommenderar precis det pris som Jordbron föreslår. I senaste numret står det, lite fritt sammanfattat:

"Priser på genbanksdjur [märkta/beskrivna] med genbanksintyg:
Ungdjur (åtta veckor till sex månader) 250 kr
Vuxet djur (övervintrat och ev testat i avel) upp till 500 kr

Kaninerna är färdigvuxna först efter ett år, honorna kan anses lämpliga att ta in i avel vid omkring 9 månaders ålder."
Är ägare till tre gotlandskaniner och drömmer om höns i framtiden, utöver detta har jag barn, katt och man. Varje år kommer dessutom ett antal salamandrar till vår damm för att yngla av sig =)

La Ladin

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 14 sep-10 kl 12:14 »
Okej, då kör jag på det. Tack ska ni ha.  :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

464 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser