Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bygga bur?? Eller köpa?  (läst 4505 gånger)

kennetshöns

Bygga bur?? Eller köpa?
« skrivet: 03 sep-10 kl 21:52 »
Hejsan

Jag tänkte kolla om det finns någon som har en bra ritning på burar som passar åt Gotlandskaniner?
Annars köper jag en 4 fackare som är det minsta jag behöver nu..

Men hur har ni gjort som föder upp Kaniner Tips på ide  gärna foton..

Tack

Kenneth

beekeepern

• Biodling honung. Säljer bin och avläggare.
    • Värmland
SV: Bygga bur?? Eller köpa?
« Svar #1 skrivet: 03 sep-10 kl 22:22 »
Hej!
Eller så köper du av mig!
Finns både nya o begagnade, 1,2,4 o 6-fackare.
Beekeepern.
Man måste sätta sig ner ibland, så att själen hinner i fatt.
Sökare...
Eller så kan det vara bättre att resa sig från datorn och göra något praktiskt ett tag, för att rensa skallen.

kennetshöns

« Svar #2 skrivet: 03 sep-10 kl 22:38 »
Hej!
Eller så köper du av mig!
Finns både nya o begagnade, 1,2,4 o 6-fackare.
Beekeepern.

Vad kostar 4 eller 6 fackare dom andra blir för små och hur ser dom ut? har du en bild att lägga upp?

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 03 sep-10 kl 22:45 »
bygg av pallkragar om du ska starta upp med kaniner... en lastpall,plyfa,3pallkragar,plyfa,3pallkragar,plyfa3pallkragar,plyfa... ta upp en rejäl öppning fram.. fäst en bit hundgårdsgaller som lucka på varje sektion (3kragar)...
stabilt och snyggt.. gör 2långa rader vända mot varann och släng på takstolar så har du ett rejält kaninhus..a´la "minkfarm" typ..
pallkragar kostar från ca50kr st och uppåt..
Fjäderfän och kaniner

beekeepern

• Biodling honung. Säljer bin och avläggare.
    • Värmland
« Svar #4 skrivet: 04 sep-10 kl 09:37 »

Vad kostar 4 eller 6 fackare dom andra blir för små och hur ser dom ut? har du en bild att lägga upp?

http://www.alternativ.nu/index.php?board=68.0
Beekeepern.
Man måste sätta sig ner ibland, så att själen hinner i fatt.
Sökare...
Eller så kan det vara bättre att resa sig från datorn och göra något praktiskt ett tag, för att rensa skallen.

skiesabove

• Permakultur med häst
    • Norrbotten
« Svar #5 skrivet: 04 sep-10 kl 19:44 »
Bygga själv är billigast.

Beekeepern hade fina exempel. Här är några bilder på dom jag byggde (och sålde vidare, nya ägaren målade dom gröna och spikade igen förvaringsutrymmet ovanför):
https://sites.google.com/site/smoerblommanskaniner/_/rsrc/1280223615256/om-smrblommans/IMG_6716.JPG?height=240&width=320

Kolartorpets har massa fina bilder på olika burvarianter:
http://www.kolartorpet.se/kaningarden.html

//Lina

kennetshöns

« Svar #6 skrivet: 04 sep-10 kl 19:50 »
Jo det blir att bygga själv lättare att då en lite större bur och så billigare...

Varit och köpt en massa material idag så bu blir det att börja såga till dom och spika / skruva imorgon kul med ett stort lego pussel

Tack för tipsen

Elvan

• Bohuslän
« Svar #7 skrivet: 07 sep-10 kl 20:03 »
Grimbart, vart köper man billiga pallkragar? (Jag är lite för lat för att ta reda på det själv idag =)
Är ägare till tre gotlandskaniner och drömmer om höns i framtiden, utöver detta har jag barn, katt och man. Varje år kommer dessutom ett antal salamandrar till vår damm för att yngla av sig =)

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #8 skrivet: 07 sep-10 kl 21:13 »
Grimbart, vart köper man billiga pallkragar? (Jag är lite för lat för att ta reda på det själv idag =)
blocket finns det ofta på...
Fjäderfän och kaniner

Dela detta:

* Inloggade just nu

719 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser