Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Papperströ - nåt att ha?  (läst 1235 gånger)

skogskälla

• Hellre mångfald än enfald
    • Östergötland
Papperströ - nåt att ha?
« skrivet: 31 aug-10 kl 22:33 »
Ser i reklamen från Granngården att dom börjat sälja papperströ (StL-Pro 10 kg).
Har någon provat detta eller liknande?
Får för mig att det inte är lika bra när det börjar bli kallt ute, att det inte isolerar som kutterspånet.  Men skulle tro att det fungerar bättre att kompostera.
Några funderingar någon?

djurskydd

• Ångermanland
SV: Papperströ - nåt att ha?
« Svar #1 skrivet: 31 aug-10 kl 22:41 »
Är också nyfiken på åsikter om pappersströ, dammar det mindre? Uppsugningsförmåga? Har sett att de börjat sälja "lättströ" gjort av industrihampa, ska vara mycket bättre än spån då det inte dammar - någon som har erfarenhet av detta? Nu snor jag din tråd lite, jag ber om ursäkt  :-[  ... Andra alternativ till dammfritt bottenströ för ex kaniner som har så känsliga luftvägar?
Bor med make, barn, rya- och gutefår, katter, kaniner, kalkoner och höns mellan nor och fjärd i vackra Häggvik, Höga Kusten.

Dela detta:

* Inloggade just nu

700 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser