Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kvig läten !  (läst 1426 gånger)

40+

• Våran "lilla" Ida
Kvig läten !
« skrivet: 19 aug-10 kl 23:38 »
Har nu en kviga på ca 7 månader och så fort hon ser / hör mig så har hon en "röst" som kan få vem som helst att häpna  ::) Hon LÅTER som en brunstig ko !  Alla mina nöt går ihop med 2 hästar ett sto och en vallak men just denna kviga är enorm i sitt sätt att råma . Ngn som har erfarenhet av detta ? Har 3 tjur kalvar som råmar också men dom låter mer normala , förutom en som låter som ett bräkande får  ;D
Nybliven gårdsägare

Rosa

• ♥♥ Limousin ♥♥
    • -
råmar
« Svar #1 skrivet: 20 aug-10 kl 00:58 »
Är det fjäll?  =D
Ekologisk Limosinkor Blondekor och Fjäll/Fjällnärakor.
25Leicesterfår & 9 Helsingefår.Limousine ♥ har lägst foderförbrukning/kg tillväxt.

Lejonhjärta

• Västergötland
SV: Kvig läten !
« Svar #2 skrivet: 22 aug-10 kl 06:50 »
Mina 2 nu 1 års fjällnära tjejer låter väldigt mycke åxå.  :D Speciellt den ena. Tur vi inte har grannar. ;)
För dig är det bara katter. För mig är det håriga barn som går på alla fyra och inte kan prata rent.
Bor med sambo, 2 barn, katter, hästar, kossor, getter, kaniner, marsvin, höns, gäss, ankor, bin, fiskar och hund på en liten gård lagom ödsligt på landet.

40+

• Våran "lilla" Ida
SV: Kvig läten !
« Svar #3 skrivet: 23 aug-10 kl 21:52 »
Ja en underbar svart kviga  :) Hon är så vacker och trevlig , men det är tjurkalvarna också  :)
Nybliven gårdsägare

Dela detta:

* Inloggade just nu

591 gäster, 2 användare (1 dolda)
torbjorn

* Forum

* Om tidningen Åter

- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser