Varför har du kycklingnät oxå nertill?
Räcker stenraden för att de inte ska gräva sig under, eller är det bara för att de inte ska gå under?
Det är väl egentligen två skäl.. Det ena är att det "riktiga" stängslet är svårt att få precis utmed marken då man spänner upp två trådar, en i nedkant och en i ovankant som man sedan sätter fast nätet i, d.v.s. att det här och var kommer bli lite glipor mellan marken/nätet. Och hönsnätet som vi najat fast i staketet kan man ju ta ned till marknivå på alla ställen.. Sedan sitter hönsnätet nedgrävt några decimeter för att försöka hindra eventuella flyktplaner under jord.
Jättefint & trevligt för kaninerna & människorna som ser efter de, men hotet från ovan är ju inte något du har tänkt eller funderat mer på hur du ska hålla rovfåglar & andra rovdjur borta tänkte jag på alltså...
Nej när det gäller luftangrepp så har jag utelämnat det åt naturen.. Min förhoppning är att kaninnerna är tillräckligt snabba för att hinna sätta sig i säkerhet i antingen skjulet eller i det lilla huset ute på gården.. Vi får väl se hur det går med den saken, i annat fall blir det väl några stolpar och så bärnät eller kammoflagenät. Vi har ju tidigare haft problem med att höken tagit höns så där har vi satt bärnät över, men kaninerna är ju lite kvickare så det kan ju gå ändå.