Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  bockjakt på måndag!!!  (läst 5927 gånger)

Moraggarn

• -
SV: bockjakt på måndag!!!
« Svar #20 skrivet: 19 sep-10 kl 09:02 »
Efter en mkt trög start på bockjakten så fick jag äntligen skjuta en igår. Denna bock har under flera års tid vart högst på listan,men den har gäckat mig hela tiden. Men igår kväll kl 19.15 var det dags. Det var en rejäl sak.Hornen var 28cm och hade ett utlägg på hela 23cm!! så det får man väl kalla en "rejäl sexa". Fick till ett bra skott på ett lite väl drygt håll, 150m, men hade gott stöd och han föll på samma plats som han stod. Lite vemodigt kändes det allt då jag haft koll på den och följt den de senaste 5 åren,men nu var det dags.Knappt en tand hade den kvar så kommande vinter hade den nog fått det svårt.

Quercus

• Jag blir aldrig yngre än vad jag är idag
    • Skåne
« Svar #21 skrivet: 19 sep-10 kl 12:27 »
Gratulerar ! :D :D
Medalj? Bild?
Glad ateist med stort "back to nature" intresse - jakt, fiske, snickeri, biodling...

Moraggarn

• -
« Svar #22 skrivet: 19 sep-10 kl 20:27 »
Hoppas på medalj, får se vad vågen visar om några månader. Sen är det ju en del annat som bedöms, får förmodligen 0 poäng på utlägget då det överstiger 75% av stånglängden. Risken finns att den blir utdömd pga "abnormitet". Men helt klart är det en unik trofé. Har en liknande sedan tidigare men mkt mindre. Dom hornen är 22cm långa och mäter 19cm i utlägget. Kanske med tur kan få ytterligare 2 medaljhorn. Har ett med brons.

regnpipan

• Gäst
« Svar #23 skrivet: 20 sep-10 kl 08:09 »
Efter en mkt trög start på bockjakten så fick jag äntligen skjuta en igår. Denna bock har under flera års tid vart högst på listan,men den har gäckat mig hela tiden. Men igår kväll kl 19.15 var det dags. Det var en rejäl sak.Hornen var 28cm och hade ett utlägg på hela 23cm!! så det får man väl kalla en "rejäl sexa". Fick till ett bra skott på ett lite väl drygt håll, 150m, men hade gott stöd och han föll på samma plats som han stod. Lite vemodigt kändes det allt då jag haft koll på den och följt den de senaste 5 åren,men nu var det dags.Knappt en tand hade den kvar så kommande vinter hade den nog fått det svårt.

Låter som du tog den bocken i grevens tid. Grattis!

Moraggarn

• -
« Svar #24 skrivet: 20 sep-10 kl 09:45 »
Tack! Ja det var verkligen i grevens tid. Lär aldrig få se nåt liknande igen tror jag. Ska försöka lägga ut bild på den.

Mårten Swärd

• Gäst
« Svar #25 skrivet: 20 sep-10 kl 09:56 »
Tjusigt! Hur var den i hullet då?

Moraggarn

• -
« Svar #26 skrivet: 20 sep-10 kl 14:05 »
Den var riktigt stor, 22kg slaktad

Dela detta:

* Inloggade just nu

492 gäster, 1 användare
blomkruka

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser