Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad kan vara fel på hönan?  (läst 1260 gånger)

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
Vad kan vara fel på hönan?
« skrivet: 15 jul-10 kl 23:23 »
Jag hittade min ena höna i ett av golvredena nu ikväll. Hon sitter alltid annars uppe på pinnarna. Vi lyfte upp henne och kollade, men hittade inte nåt direkt fel. Hon är rätt skitig bak i fjädrarna och har inte lagt nåt ägg på några dagar (inte vad jag har hittat iaf).

När vi satte upp henne på pinnen så satt hon och "flåsade" lite med öppen näbb.

Äggledarinflammation? Hur kan man i så fall få reda på det? Men brukar de sitta och flåsa då?
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Vad kan vara fel på hönan?
« Svar #1 skrivet: 16 jul-10 kl 09:41 »
Om ni inte tycker det är för äckligt. Lukta lite på henne där bak. Hur luktar det? Och hur ser det ut? Är det som vitaktigt intorkat i fjädrarna? Rinner det något ur kloaken? Äggledarinflammation brukar det rinna en lite genomskinlig vätska ur kloaken som när det torkar blir vitt med en stickande, stark lukt.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

ruterezz

• Skåne
    • Kennel Ruter-Ezz
SV: Vad kan vara fel på hönan?
« Svar #2 skrivet: 08 aug-10 kl 20:46 »
Äggledarinflammation brukar det rinna en lite genomskinlig vätska ur kloaken som när det torkar blir vitt med en stickande, stark lukt.

va gör man om de har äggledarinflamation? avlivning eller finns det botemedel?
Bor på gränsen mellan landet o stan med stor trädgård med plats för många djur. Har blivit helt frälst i mina ankor o höns,tycker det e såå mysigt att ha de gåendes i trädgården kluckandes o kvackandes <3

Dela detta:

* Inloggade just nu

571 gäster, 2 användare (1 dolda)
alternaiv

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser