Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Samma produktionsplatsnummer på olika djurslag?  (läst 1103 gånger)

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
Samma produktionsplatsnummer på olika djurslag?
« skrivet: 11 jul-10 kl 22:06 »
Jag har sen tidigare ett produktionsplatsnummer för mina höns, från Fjäderfäregistret tror jag det var. Nu ska jag visst bli fårägare och undrar om jag kan använda det numret och fylla i en blankett för förändring?

På blanketten "Anmälan djurhållning"står det:
"När du anmäler en förändring, fyll i blanketten som det ser ut på hela produktionsplatsen idag och inte bara ändringen"

Men där finns ju inte fjäderfä med...
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Birgit

SV: Samma produktionsplatsnummer på olika djurslag?
« Svar #1 skrivet: 12 jul-10 kl 06:50 »
Men är det ett gällande ppnr, så gäller det rimligen för alla djurslag.

betsla

• Jämtland
« Svar #2 skrivet: 12 jul-10 kl 09:14 »
Ok, tack! Då tar jag och skickar in den här så småningom...
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
« Svar #3 skrivet: 12 jul-10 kl 10:09 »
Aha man får alltså ett SE nummer typ "SE 012345" även när man bara reggar sig i fjäderfäregistret eller värphönsregistret ???
« Senast ändrad: 12 jul-10 kl 10:15 av Grimla »
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

betsla

• Jämtland
« Svar #4 skrivet: 12 jul-10 kl 10:33 »
Aha man får alltså ett SE nummer typ "SE 012345" även när man bara reggar sig i fjäderfäregistret eller värphönsregistret ???

Jajjemensan! De är väl som vilka andra djurhållningsregister som helst och vi behandlas lika skulle jag tro.

Dela detta:

* Inloggade just nu

413 gäster, 2 användare
mulle mullvad, skogaliten

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser