Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  jag ger upp  (läst 2673 gånger)

Markim

• Gäst
jag ger upp
« skrivet: 06 jul-10 kl 21:41 »
Måste få skriva av mej då jag är så oerhört ledsen.
Jag har i över en veckas tid spaklat,fogat och nu målat hela hönshuset.Samt setat nattvakt på nätterna.Det har verkligen varit slitsamt.
Idag när jag tänkte lämna gården för att inhandla sista burken färg och bara komma bort från gården en stund...så..
Kommer jag hem till ett övermålat hönshus i KNALLGULLT.
Anledning att min far tyckte det var snyggt.
Jag skiter i det här nu för jag orkar inte mer..
mvh
Majsan

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
SV: jag ger upp
« Svar #1 skrivet: 06 jul-10 kl 21:46 »
Måla över med färgen du köpte?
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Markim

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 06 jul-10 kl 21:57 »
Jo men jag orkar inte mer.
Jag fixar inte det här ensam.länge
äsch skit samma.
vem fan bryr sig..
=(

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 06 jul-10 kl 21:59 »
Det här är jättekonstigt för mig, har jag missat nåt? Nattvakt..?? O vadå..? Fattar inget.
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

tinna.m

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 06 jul-10 kl 22:05 »
Även om vi inte är på plats, så är vi några som bryr oss. Kolla på hur många gånger dina trådar är lästa :)
Att nån annan går in och byter färg i min verklighet, nää, glad hade jag inte blitt.
 Fråga om du kan välja färg på hans bil :-X
Tacka för hjälpen och be honom byta till  -Ja den färg det ska va.
Lycka till, vi ÄR några som bryr oss ;)
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

Markim

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 06 jul-10 kl 22:10 »
jag upptäckte röda hönskvalster i hönhuset och flyttade ut alla hönor till deras innegård.
Medans jag höll på att totalrenovera hönshuset på dagarna och satt sedan nattvakt på nätterna för jag är rädd att det skulle komma oinbjudna gäster.
Bara det att, det enda jag får höra är
- men det är ju bara höööööönnnorr..
osv osv.Jag är så trött på att bli förlöjligad över att jag bryr mig om mina djur.Men om man har djur så anser jag att man ska ta hand om dom oavsett om det är en "höönna" eller bärfis.
Eftersom jag är ensam så har det varit extra jobbigt.
Grädden på moset var när jag idag kom hem till ett knallgullt hönshus som jag precis hade målat vitt.
Jag måste prata fel svenska helt enkelt..
=(

Katharina K

• Västergötland
« Svar #6 skrivet: 06 jul-10 kl 22:28 »
Om det är till någon tröst så kan jag säja att du är inte ensam. Vi är fler som får höra att det bara är hönor, bara en katt (jag kan fixa en ny om den dör typ).
Varför i hela världen målade far din huset gult? du måste nog försöka fråga honom. Det är ju inte hans hönshus och inte han som ska tycka det är fint, det är ditt och du ska tycka det är fint.

Markim

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 06 jul-10 kl 23:33 »
Jag har faktiskt ingen aning.
Jag sa till honom redan igår att jag skulle handla ny färg idag.
Vilket han replikerade med -men det finns gul färg det blir snyggt.
Nej sa jag det ska vara vitt så jag kan se  om det skulle krypa något sedan.
Någonstans där på vägen tappades en skruv.
Men eftersom min käre far oxå har ADHD vilket jag har fått mitt elände ifrån så  slutade hela cirkusen med att han målade det endå och jag sitter och lipar och är ledsen.
Jag tror jag ska måla om deras hus rosa det blir väl himla tjusigt??

JBF

• Småland
« Svar #8 skrivet: 06 jul-10 kl 23:38 »
Ja, måla rosa och vita prickar på det gula underlaget och var glad åt att din pappa ville hjälpa dig och göra dig glad. (det hade jag blivit glad för om det hade hänt mig  :-X )
Visst är det för j*vligt ibland. Alla motgångar kommer ju på en gång. Lägg dig och sov i natt istället för att vakta hönsen så känns allt bättre i morgon, det lovar jag!
Kvalstren dör kanske av skratt när de ser den gul/vit/rosaprickiga hönshusväggen också! Så slipper du dem sen..  ;)
Roslagsfår, Ölandshöns, Fjällnära boskap och ett par Shetlandsponnier på gård i inre Småland.

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #9 skrivet: 06 jul-10 kl 23:41 »
Lägg dig och sov något dygn (och be din pappa vakta hönsen, det kan han gott göra).

Sen ber du din pappa, snällt eller hotfullt, vilket som passar bäst, att måla om hela hönshuset med den vita färgen du köpte, kan han måla gult kan han måla vitt. Det är inte svårare än så.

Har du ork över målar du hans hus rosa...
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #10 skrivet: 07 jul-10 kl 00:09 »
Det här är jättekonstigt för mig, har jag missat nåt? Nattvakt..?? O vadå..? Fattar inget.
Hon har haft problem med ohyra och har renoverat sen hönshuset för ett tag sedan, kaklat och allt. Och nattvaktat på kvällen hos dem. :/  ::)
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Misse

• nr 9424
« Svar #11 skrivet: 07 jul-10 kl 00:26 »
Taskig/obefintlig respekt!!! >:(

Jag kommer upp så rollar vi hans bil när han är borta i en färg som Du tycker är snygg och praktisk >:D >:D

Jag hade blivit galet arg om nån annan hade målat om nåt som JAG redan hade målat i en färg som jag ville ha!
han-djuret Missekatt längtar efter stark själslig och kroppslig närhet...  Drömmer en massa om djup symbios som stärker utan att äta upp varann, som ger värme till småhuttrande själar när vi lekandes går genom glädje och sorg.
Jag tror på ett liv före Döden :)

Attes matte

• Jämtland
« Svar #12 skrivet: 07 jul-10 kl 00:51 »
Nu ska vi kanske komma ihåg att båda har adhd, och då funkar ju inte verkligheten riktigt på samma sätt som för "oss andra" (fast jag tror ju att jag har lindrig adhd oxå så jag kanske inte ska räkna med mig själv i "oss andra" ;) ).
Det är ju absolut fel av din pappa att ta saken i egna händer och måla med en färg som du till och med sagt att du inte ville ha... Men i hans verklighet så tyckte han säkert att han gjorde dig en tjänst.  ::)

Om det går att nå fram till din pappa (vilket ju inte är säkert, men det vet du ju själv bäst), säg till på skarpen att det han gjorde var fel, även om han trodde att han gjorde dig en tjänst, var noga med att säga att du förstår att han ville hjälpa till, men att det blev helt fel och att du är upprörd och ledsen. Och be honom sen att ge fan i ditt hönshus... ;)

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

anne-lie50

• Gäst
« Svar #13 skrivet: 07 jul-10 kl 07:57 »
sympatiserar med dig , du är en vuxen människa, alltså gör du själv dina val, o det tycker jag du ska tala om , MYCKET bestämt, att ha ADHD betyder INTE att man är dum i huvudet  mvh Anne-lie
« Senast ändrad: 07 jul-10 kl 08:00 av anne-lie50 »

tranicos

• Västergötland
« Svar #14 skrivet: 07 jul-10 kl 09:33 »
Ge inte upp!

Som någon skrev tidigare så finns det säkert många som bryr sig, om än på avstånd. Vi känner inte varandra men jag läser din blogg då och då för jag tycker den är något helt vansinnigt charmig och annorlunda. :)

Vet inte om det är till någon hjälp men jag drar en kort anekdot från mitt eget liv: Jag har i snart tre månader totalrenoverat vårt kök. Förra veckan la jag ett nytt parkettgolv för att dagen efter "råka" borra två hål i det nya golvet när jag skulle fixa en annan grej. Kändes inte så kul men det vara bara att riva upp hela golvet, byta den trasiga skivan och sen lägga om allt igen. Du får göra lika dant med hönshuset; måla över det fula gula med det nya fina vita. Tänk vad snyggt det kommer bli när det väl är klart! :D

Kom igen nu!

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #15 skrivet: 07 jul-10 kl 15:48 »
Ja och ett lager färg till gör ju bara att det blir ännu tåligare!
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Markim

• Gäst
« Svar #16 skrivet: 07 jul-10 kl 17:53 »
Hejsan kära hönsvänner.
Min far är det bästa jag vet så vi har slutit fred.Jag är oerhört jobbig att ha att göra med vilket jag är medveten om.Men måttet var rågat igår även om det var väl menat med en extra grundmålning i fogarna som han sa.Man är inte dum i huvudet för att man har adhd det vet jag(jag är ganska smar tfaktiskt).Däremot är det fruktansvärt läskigt när man är medveten om det och inte kan kontrollera det.Dom här kvalstrerna steg mej upp i huvudet och jag terroriserade alla SVA,svenska ägg,Magnus Göransson(stackarn),en hel del veterinärer,osv osv.Samt mina stackars föräldrar.tack för er uppmuntran det värmer mej enormt.Och kul att ni läser om våra äventyr på bloggen.Det blir en bok snart om jag bara får ihop det.Trancios: jag skulle renovera mitt kök.köpte en bok.numera har jag snea tapeter som sitter upp och ner .Och en del hål där tapeten inte räckte till..Men det får vara så.Imorgon ska vi kalka och måla med krita.Nu hoppas jag att krypen fattar vinken..
mvh
Majsan "det röda hönskvalstrets stora skräck" hoppas jag numera

Attes matte

• Jämtland
« Svar #17 skrivet: 07 jul-10 kl 18:00 »
Den enda person jag känner med rejäl ADHD är brorsan till en kompis... Och jag kan ju förstå vad du menar med att du kan vara jobbig att ha att göra med...  ;D Han är 40 år och knaprar massa piller för att bara kunna funka i vardagen, men jösses... Vilken karaktär!  ;D

Skönt att du och pappsen slöt fred... Och kalk och krita borde få alla eventuella kvarvarande småkryp att fly fältet.  ;)

Lycka till, och berätta hur det går sen!  :)

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

ersam

• -
« Svar #18 skrivet: 07 jul-10 kl 18:09 »
Spara den bakre väggen gul som fondvägg. Tror det skulle se skitsnyggt ut. Dessutom får ju farsan också det han vill.

Fast ska ni kalka så blir det ju kanske lite konstigt med annat än vitt.

Själv satte jag upp vårt gamla boklaminatgolv på väggarna i hönshuset när det tjänat ut i huset.  :)

Markim

• Gäst
« Svar #19 skrivet: 07 jul-10 kl 19:58 »
Hej igen kära hönsvänner..
Så här såg det ut när jag blev galen igår..

Dela detta:

* Inloggade just nu

483 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser