Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tidig juverutveckling  (läst 923 gånger)

Tesse

• Västergötland
    • www.ostergardensgetost.se
Tidig juverutveckling
« skrivet: 04 jul-10 kl 22:33 »
Tänkte kolla här innan jag ringer en veterinär och frågar..
Min getkilling som är mellan 3-4 månader har börjat utveckla juver, men bara på ena sidan. De andra killingarna har fått större spenar men inte något juver på samma sätt.
Kan det vara så olyckligt att hon är dräktig?? Hon kan ju inte vara såvärst långt gången isåfall så hon borde väl inte börja utveckla juver för den sakens skull redan nu? Hon kan ju inte vart könsmogen speciellt länge och jag har inte märkt av någon brunst eller sett om någon bock har varit på henne (haft dem isär ett tag)  Det är min första killingkulll så jag är inte alls hemma på hur det ska eller brukar vara.
Kommer de i någon sorts pubertet innan första brunsten och kan utveckla juver för det?
Kan det vara någon hormonstörning? Kanske ska det vara såhär med mjölkgetter att de utvecklar sig tidigt?
Fler förslag på vad det kan vara?? Jag får helt fel magkänsla med lilla geten!  :-\
Annars är hon som hon brukar både fysiskt och mentalt.
Getter överallt och ett eget litet mejeri :) www.ostergardensgetost.se

Sussilo

• Gäst
SV: Tidig juverutveckling
« Svar #1 skrivet: 05 jul-10 kl 09:22 »
Tror inte att det beror på dräktighet, du har ju dessutom haft dem åtskiljda en tid!  Vad säger ni med längre erfarenhet av just mjölkgetter?
« Senast ändrad: 05 jul-10 kl 12:24 av Sussilo »

Dela detta:

* Inloggade just nu

643 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser