Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  köp inte högbergas hönselnät  (läst 1883 gånger)

Slättahultarn

köp inte högbergas hönselnät
« skrivet: 03 jul-10 kl 15:14 »
såvida ni inte tycker det är kul att sätta extra och kraftigare stolpar. Skulle sätta upp mitt jag köpte om man spänner tråden fullt står stolparna som bananer på gränsen att knäckas.
Spänner du det inte så har du inte ens 90 cm högt på det lägsta stället.

chickadee

• Gäst
SV: köp inte högbergas hönselnät
« Svar #1 skrivet: 03 jul-10 kl 18:34 »
Det är väl så med alla stängselstolpar av plast att de kan böja sig. De passar bara om stängslet är rakt. Vid skarpa krökar eller hörn får man ha trästolpar. Ifall det är krångligt (många isolatorer) att fästa detta nät i en trästolpe så kan du kanske sätta en trästolpe alldeles intill den bananformade plaststolpen. Och binda fast plaststolpen i trästolpen så att den av plast får lite stöd i livet så att säga.

louise

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 03 jul-10 kl 18:38 »
Jag har ett annat klagomål på dem, å det är att stolparna bara har en spets. Det gör att man inte kan trampa ner nätet, utan måste trycka på den mjuka stolpen, som så klart viker sig då.

Jag använder mitt till grisar och det står förstås sämre med en pigg  än två. en pigg bökar de snabbt upp å välter hela skiten. med två står stolpen stadigare.

Men sen kan jag leva med att jag måste ha extra stolpar..

chickadee

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 03 jul-10 kl 19:38 »
Det som ofta vinner i längden är trästolpar, isolator och vanlig slät järntråd.

Trådstartaren och Stabon, jag tycker det är bussigt av er att bjuda på era erfarenheter, som upplysning till andra som eventuellt går i elnätsköpartankar.
« Senast ändrad: 03 jul-10 kl 23:07 av chickadee »

Dela detta:

* Inloggade just nu

604 gäster, 3 användare (2 dolda)
borsdorfer

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser