Min erfarenhet är att Scan ofta drar sönder skinn. De ringer och skyller på "skinnavdragaren" som jag inte riktigt vet om det är en maskin eller person.

Klantig är den/det i alla fall...
Jag skickar mina skinn till Donnia. De brukar sy ihop det som går, sällan att ett skinn kommer tillbaka utan att det är ihopsytt! Donnis brukar notera i deras följesedel om skinnet är skadat när de får det från Scan - titta där!
Däremot har jag hört från vänner att det är svårt att få en rättelse från Tranås Skinnberederi, de vägrar i sten att de har gjort något fel... Donnia tycker jag är resonabla. De sorterar dessutom skinnen till lämplig beredning. Det är en stor fördel, eftersom det är svårt för ett otränat öga att se vilken beredning som kommer att bli bäst på det enskilda skinnet.
Att Donnia dessutom är snabbare, har bättre service och dessutom har lägre priser, gör ju inte ont. Dessutom har de i år 20% rabatt för nya kunder....
Visserligen skickas skinnen utomlands, men så länge folk inte har något emot att köpa tomater i affären som har rest långt, så tycker jag att det är hyckleri att ha synpunkter på skinnresorna!