Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  återtag av skinn hos scan  (läst 1731 gånger)

Lars-Göran

• Torup
    • Halland
återtag av skinn hos scan
« skrivet: 30 jun-10 kl 19:06 »
Jag tog återtag av 3 skinn som de skickade direkt till tranås.
Har inte gjort detta innan ,nu efter lång tid kom de idag och tyvärr så är det 2 hål i det ena skinnet ,detta lär ju göra det svårsålt.
Är det lönt att klaga hos scan ,såg att de ersätter sönderdragna skinn med 120 kr över skinnoteringen.
Var går gränsen mellan ett skadat skinn(det får man leva med) och ett söndrigt  skinn.
Scan tycker ju uppenbarligen att det inte var så farligt för annars hade de väl inte skickat det till Tranås.
Men jag som har lovat bort dem till släkten och ev sälja ett tycker det är trist.
Någon som har erfarenheter?.

Lars
Fåraherde på "fritiden"  55 blandrastackor

hallstabonden

SV: återtag av skinn hos scan
« Svar #1 skrivet: 30 jun-10 kl 19:17 »
Fick själv tillbaka 6st skinn från Donnia,ganska nöjd,förutom ett som dom sytt ihop en stor reva i!!ca 1dm lång,vete hun hur dom klantat till det.Sedan tyckte jag ett var väldigt konstigt skuret,,,,,tror inte jag skickar dit en gång till

Lars-Göran

• Torup
    • Halland
« Svar #2 skrivet: 30 jun-10 kl 21:13 »
Jag tänkte nog lite fel dessa hål har säkert uppkommit på berederiet.Ja,isåfall är det nog inte mycket att göra åt antager jag.Synd
Lars
Fåraherde på "fritiden"  55 blandrastackor

vallhunden

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 30 jun-10 kl 21:43 »
Min erfarenhet är att Scan ofta drar sönder skinn. De ringer och skyller på "skinnavdragaren" som jag inte riktigt vet om det är en maskin eller person. ;D ;D Klantig är den/det i alla fall...

Jag skickar mina skinn till Donnia. De brukar sy ihop det som går, sällan att ett skinn kommer tillbaka utan att det är ihopsytt! Donnis brukar notera i deras följesedel om skinnet är skadat när de får det från Scan - titta där!

Däremot har jag hört från vänner att det är svårt att få en rättelse från Tranås Skinnberederi, de vägrar i sten att de har gjort något fel... Donnia tycker jag är resonabla. De sorterar dessutom skinnen till lämplig beredning. Det är en stor fördel, eftersom det är svårt för ett otränat öga att se vilken beredning som kommer att bli bäst på det enskilda skinnet.

Att Donnia dessutom är snabbare, har bättre service och dessutom har lägre priser, gör ju inte ont. Dessutom har de i år 20% rabatt för nya kunder....

Visserligen skickas skinnen utomlands, men så länge folk inte har något emot att köpa tomater i affären som har rest långt, så tycker jag att det är hyckleri att ha synpunkter på skinnresorna!
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

hallstabonden

« Svar #4 skrivet: 30 jun-10 kl 22:11 »
Min erfarenhet är att Scan ofta drar sönder skinn. De ringer och skyller på "skinnavdragaren" som jag inte riktigt vet om det är en maskin eller person. ;D ;D Klantig är den/det i alla fall...

Jag skickar mina skinn till Donnia. De brukar sy ihop det som går, sällan att ett skinn kommer tillbaka utan att det är ihopsytt! Donnis brukar notera i deras följesedel om skinnet är skadat när de får det från Scan - titta där!

Däremot har jag hört från vänner att det är svårt att få en rättelse från Tranås Skinnberederi, de vägrar i sten att de har gjort något fel... Donnia tycker jag är resonabla. De sorterar dessutom skinnen till lämplig beredning. Det är en stor fördel, eftersom det är svårt för ett otränat öga att se vilken beredning som kommer att bli bäst på det enskilda skinnet.

Att Donnia dessutom är snabbare, har bättre service och dessutom har lägre priser, gör ju inte ont. Dessutom har de i år 20% rabatt för nya kunder....

Visserligen skickas skinnen utomlands, men så länge folk inte har något emot att köpa tomater i affären som har rest långt, så tycker jag att det är hyckleri att ha synpunkter på skinnresorna!

jAHADU,INTE FICK JAG NÅGON RABATT ÅH ny kund är jag med...

vallhunden

• Västergötland
« Svar #5 skrivet: 01 jul-10 kl 10:18 »
I senaste tidningen Fårskötsel kan man klippa ut deras annons och skicka med skinnen. Då får man 20% rabatt som ny kund.
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Dela detta:

* Inloggade just nu

405 gäster, 1 användare
Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser