Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur mycket spinns det i Skåne nu?  (läst 1101 gånger)

ViktoriaG

• Carpe Diem
    • Viktoria´s sida
Hur mycket spinns det i Skåne nu?
« skrivet: 28 jun-10 kl 11:32 »
Hej!

Det är nog ett år sedan som jag började spinna, först på slända och sedan fick jag tag på en bättree begagnad Ashford rock. Spinnandet taar ju lite tid så det var först i vintras som jag äntligen fått ihop så mycket att jag började att sticka av det. Det blev en kofta/väst i grå (ofärgad) gute ull som jag blev mycket nöjd med.. sedan har det inte hänt så mycket på spinn fronten förrän nu när jag dels klippt mina egna men också fått från bekanta. Jag har kommit över både vit och brun finull, tyvärr lite mycket småhalm/strö partiklar i som är svåra att få bort. Men även Texel ull, någon som har erfarenhet av Texel ull? Den är mycket trivsam att arbeta med, betydligt mjukare än Guteullen och mycket lättpunnen. Jag tycker att det är kul med lite olika färger på ullen. Funderar även på att växtfärga i sommar men har inte hittat någon lämplig gryta än tänkte kika lite på loppisarna när dom drar igång här i närheten.

/Viktoria

sommarin

• ull är härligt
    • Skåne
    • Den Gamla Skolan
SV: Hur mycket spinns det i Skåne nu?
« Svar #1 skrivet: 30 jun-10 kl 21:39 »
Hej Viktoria
Kul att höra att spinnintresset håller i sig , vi Inger o Bengt är i full gång, säljer Kromkis spinnrockar och kardutrustning från Howard brush.
Vi bidrar till ökat antal spinnande personer genom bra redskap och kurser. Titta gärna mer på vår hemsida www.dengamlaskolan.se

Vore kul att ses igen.
Inger
IS

Zhunee

• Skåne
SV: Hur mycket spinns det i Skåne nu?
« Svar #2 skrivet: 06 jul-10 kl 09:45 »
Jag sitter i min lilla lägenhet i Lund och spinner som en vettvilling. Men det blir aldrig särskilt mycket garn av samma typ, jag bara testar och testar hela tiden. :P

Dela detta:

* Inloggade just nu

665 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser