Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  getter & trafik  (läst 1211 gånger)

elwiz

• Västergötland
getter & trafik
« skrivet: 24 jun-10 kl 08:04 »
Hopas på att snart få hämta hem mina första dvärggetter. Jag har har stängslat in en del av skogsplätten (så långt stängslet räckte4 i väntan på mer) men har förstått att getter mycket väl kan få för sig att ta en promenad.
Det är ingen fara med det eftersom jag bor på landet, förutom åt ett håll där jag har en tämligen trafikerad väg ~75m bort. Hur smarta är getter, begriper de att hålla sig ifrån trafiken eller skall jag vara orolig och försöka hitta på något?  :(

Per Gynt

• Gäst
SV: getter & trafik
« Svar #1 skrivet: 25 jun-10 kl 10:24 »
Mina getter har inte haft någon respekt för trafik så du måste skydda dom.

Doris och Börje

• Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
« Svar #2 skrivet: 25 jun-10 kl 10:48 »
När mina getter gick lösa, la de sig gärna på grusvägen för at vila och idissla en stund ::)

Nu gjorde det inte så mycket hos oss, som bor längs en skogsväg med bara 2 grannar.

Men du gör nog bäst i att skydda dem mot trafiken som Peer Gynt säger.
Bor på min lilla gård med min stora familj!

elwiz

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 27 jun-10 kl 12:16 »
Ajdå, ja då får jag försöka fixa till lite mer viltstängsel och sätta upp. Förhoppningsvis håller de sig väl i sin hage dock :)

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #4 skrivet: 27 jun-10 kl 12:30 »
Ajdå, ja då får jag försöka fixa till lite mer viltstängsel och sätta upp. Förhoppningsvis håller de sig väl i sin hage dock :)

Jag gillar din optimism.
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

elwiz

• Västergötland
« Svar #5 skrivet: 27 jun-10 kl 13:57 »
Ha ha, jo man måste ha ett positivt utgångsläge. Jag har dock läst och hört tillräckligt för att förstå att det sannolikt inte är så   ::)
Får försöka få tag i rejält med viltstängsel och spärra av sidan mot vägen lite extra, just in case

Dela detta:

* Inloggade just nu

569 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser