Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Flytta kycklingar  (läst 446 gånger)

hundliv

  • Inlägg: 28
    • Gästrikland
Flytta kycklingar
« skrivet: 20 jun-10 kl 13:21 »
Jag behöver råd! Jag har 4 hönor o 1 tupp. En av hönorna har fått 9 kycklingar som är 3 veckor idag. Vi har stängt in dem i ena halvan av hönshuset som är i en lagård. De hör väl varann men är inte i närheten av varann. Vi har gjort en egen rastgård till hönan o kycklingarna men de har bara varit ute 3 ggr då det varir så dåligt väder. Min första fråga: Ska jag öppna varje morgon åt dem så de kan komma o gå som de vill. De andra gångerna jag öppnat så har 3-4 st blivit kvar ute då de inte verkar förstå hur man går på brädan upp till hålet. Fast nu är det en vecka sen så d ekanske förstår bättre nu!
2:a frågan: Är det riskfritt att bara flytta in dem till de andra? När ska jag göra det? Det är första gången jag har höns så jag är nog lite "fjantig"Det är Hedemorahöns o de är c a2 år.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

433 gäster, 4 användare (1 dolda)
Gamina, javill, humanimal

* Forum

* Om tidningen Åter



- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser