Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  sussex röd porslin/trefärgad! (Bilder!)  (läst 7987 gånger)

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
SV: sussex röd porslin/trefärgad! (Bilder!)
« Svar #20 skrivet: 04 jul-10 kl 20:27 »
Ja! Så är det förstås, med dolt anlag. Jag fick inte ihop det riktigt. Men då borde alla mina kycklingar ha dubbla anlag för trefärgat eftersom deras föräldrar måste ha två för att färgen ska visa sig. Tacktacktack igen för nya kunskaper  ;D

Helt riktigt med dina kycklingar där, Pukared. ;)
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Pukared

• Halland
« Svar #21 skrivet: 12 jul-10 kl 23:05 »
Hihi, det gör de verkligen! Alla faller för dem  ;D Men det ska bli spännande att se vad det blir av kycklingarna. Just nu har jag 5 stycken på nästan 3 veckor. Två av dem ser ut att bli vita på bröstet och ryggen  ??? men det kan kanske ändra sig eller? De andra tre är helt ospecificerat spräckliga åt ljusbrunt, så de är väl som de ska antar jag. Sen kommer det ett gäng till som just nu ligger under två hönor och kläcks på torsdag och måndag om en vecka. Kul, kul!

Tuppen som fick lite storhetsvansinne av att bli ensam herre på täppan har efter en nedtryckning á la Linkoso med flaxande och galande och ryckande av nackfjädrar skärpt till sig högst väsentligt och är sedan dess snäll som ett lamm  o:) Skönt att vara herre på täppan i hönshuset igen  ;D >:D

Så återigen: Tacktacktack för godingarna!! De är underbara att möta i trädgården varje dag!
KRAV-bonde med man och 4 barn. För en tidvis ojämn kamp mot räven om mina hönors liv, men just nu vinner jag!! :) Elstaket rules!

Zink

• Ångermanland
    • Asamayama
« Svar #22 skrivet: 08 aug-11 kl 12:28 »
skulle så gärna vilja få tag i gul sussex, har röda och vita på gång från älglund, men vore så kul med fler färger! Nån som vet av mer än gula?
även en blind höna hittar ett korn...

Dela detta:

* Inloggade just nu

624 gäster, 2 användare
Märtha, imlo

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser