Jag är hemma och sjuk menv var igår tvungen att ta mig till affären. På hemvägen mötte jag en rävunge 150-200 meter från vårat hus. Unge betyder att det förmodligen finns en mamma i närheten också

Vi har hela tomten (ca 2500m
2 ) inhägnad men inte rovdjurssäker. Vi håller på att jobba med det men det är ännu inte klart.
Panik

Hem. Ta Ipren och ut och skruva i isolatorer på stolparnas utsida. Jag orkade dra den nedre tråden innan jag däckade ihop helt

Min man kom hem från jobbet kl 20 och jag orkade göra ett litet ryck till. Monterade upp el agregatet drog kabel framtill tråden, slog i jordspett och koplade ihop det hela allt medan min fantastiske make drog övertråd och kopplade trådspännare och justerade det hela så att det inte låg emot någonstans. Ett snabbtest visade att det var lite för mycket gräs som gick i tråden så när jag föll i säng halvt medvetslös 22.30 höll gubben på ute i mörkret fortfarande. Jag vaknade dock till när han kom och la sig strax i 12 och meddelade att nu fungerade båda trådarna och att det var bra kräm i dem. (ni förstår väl att jag betraktar min man som ett fullständigt fantastiskt kap

och älskar honom högt, lågt och överallt

)
Vårat el agregat är på 1,2 Joul och vi har 600m tråd på 10 och 30 centimeters höjd över marken.
Så har man bara en tomt så räcker det gott.
Skönt att sova när man har el runt staketet på utsidan. Risken för rovdjursbesök har nu minskat väldigt mycket