Hittade en ensam övergiven kattunge på 2 veckor förra sommaren, han är nu en bamsing till hankatt på snart 10 månader.

Det är bra att det finns mer än en unge så att de har kroppskontakt med varandra och sedan socialt när de växer upp.
Jag åkte direkt till vetrinär då jag hittat honom och fick honom "besiktigad" han var frisk och ganska exakt två veckor. Jag köpte mjölkersättning och gav honom på flaska var 4:de timme (förutom över natten då de klarar 6-8 tim) , när han ätit färdigt så hade jag en mjuk frottehandduk som jag fuktade i varmt vatten och tvättade honom med, liksom att det är viktigt att göra denna tvättning som en massage på mage först och sedan ner mot ändtarmen. Det är så kattmamman själv gör för att hjälpa de små liven att hålla igång magen.
En del kattungar tömmer magen varje dag, andra har ett par dagar emellan under diperioden.
Att ha den där massage och tvättstunden med dem efter maten gör att du har bra koll på hur deras magar mår. Jag rekommenderar dig om du kan få dem till att ta flaska (vilket inte brukar vara problem då de vill överleva till varje pris) att hålla dig till mjälkersättning tills att de är iaf 5-6 veckor, sedan kan du börja ersätta med fast föda. Lycka till!