Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  inbrott och rävbesök.  (läst 1265 gånger)

Hovnoret

• Hönsen får mig att må bra
    • -
    • Hovnorets hedemorahöns
inbrott och rävbesök.
« skrivet: 15 jun-10 kl 07:51 »
Är så arg.
Någon har i natt öppnat in till hönsgården och hönshuset. Dörrar står på vid gavel, våra hasplar sitter HÖGT.  De sitter på 170cm höjd MED LÅS. uppbrutet  >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D

Vi hade en höna med  tio 2 veckors kycklingar. De är alla utom 2 kycklingar borta utan spår. Dessa två är de två svarta så jag antar att idioten som öppnade helt sonika inte såg dem.

Sen självklart så har räven passat på och tagit 2 höns, fjädrar överalt samt 5st  9 veckors kycklingar nu på morgonen. Vaknade av ett jävla liv strax efter 04:00. Springer ut möts av en rävdjävel med en höna i munnen som han släpper, sten död. Hittar resterna av ytterligare en höna uppe i skogen.

Tuppen har slagits förmodar jag för jag har tupp fjädrar överalt och en tupp som jag inte vet om han överlever. Trodde först att han var död men han lever men ligger ner och ser rent ut sagt förjävlig ut.
stora sår, blivit av med massa fjädrar, vingen är bruten. Har gjort rent, spjälat vingen, nu håller jag FAN i mig tummarna. Tror faktiskt jag hade varit helt hönslös utan denna tupp. 

ÄR SKIT FÖRBANNAD FAN ATT DET SKA VARA SÅ SVÅRT ATT SKILJA PÅ MITT OCH DITT.
Räven kan jag faktiskt inte klandra, den gör bara vad rävar gör.

LasseDalom

• -
SV: inbrott och rävbesök.
« Svar #1 skrivet: 15 jun-10 kl 08:01 »
Har du några grannar som ogillar dina höns? Sätt lås på hönsgråden eller en sån där jägar-nattkamera så du kan filma förövaren.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #2 skrivet: 15 jun-10 kl 08:08 »
Vad ska man säga, jag blir så arg och ledsen när jag läser sådant här. En sak är då säker. Här blir det ordentliga lås på  hönshus som ska byggas nu under sommaren hösten.

Jag håller på att dra el-trådrunt på utsidan av vårat staket (hela vår tomt är inhägnad med 1m staket) då både vildsvin och räv har siktats i närheten. Kanske skulle man koppla den elen till hönsgårdslåsen så att man får sig en jävel om man är där och pillar utan tillstånd  >:D >:D >:D

Jag hoppas att din tupp klarar sig och likaså de två kycklingarna. Hönstjuven kan man ju hopps får salmonella :-X >:D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

LillaY

• Do what you will, so long as it harms none.
    • Dalarna
    • Hjärtats Rum
« Svar #3 skrivet: 15 jun-10 kl 09:33 »
Alltså jag blir helt chockad när jag läser detta!  :o
Jag kan verkligen inte få in i mitt lilla huvud att det finns folk som gör sånt här! Om man nu kan kalla dom för "folk"..
Tycker det kommer trådar titt som tätt här om hur dörrar är öppnade och uppbrutna i hönshus, vad är det frågan om?? Gör folk det för att jävlas eller är dom så snåla så dom måste stjäla höns? Då kan dom väl iaf stänga dörrjäveln efter sej. Så arg man blir!!  >:(
Don't change so people will like you. Be yourself and the right people will love you.

Lycka

• Ångermanland
« Svar #4 skrivet: 15 jun-10 kl 09:45 »
Är dörrarna uppbrutna anmäl till polis
kan ni inte låna in en arrrrrger hund.
man blir så 1.2.3  >:D
Hedemorahöns

Jakobsson

« Svar #5 skrivet: 15 jun-10 kl 10:09 »
Vi låser ju här oxå sen i höstas då vi hade 2bent besök. Den människan skruvad bort värmelampan på st armaturer så på morgonen gade ju kycklingarna frusit ihjäl  :'(  >:D
Efter det har vi haft lås på. Men frågan e om det hjälper när det e ngn som verkligen vill
in...

Jäkla folk det finns! Eller FÄ skulle jag vilja kalla dom!!!!

Hovnoret

• -
    • Hovnorets hedemorahöns
« Svar #6 skrivet: 15 jun-10 kl 12:14 »
Här läst här om folk som har haft inbrott i sina hönshus. SUCK nu är man en av de drabbade.

Grannarna har inget emot hönsen. De har till och med skickat sitt godkännande till kommunen ang våra höns.

Tuppen värkar repa sig. Han står upp nu och började gala, lite svagt men men. Han vart rätt nöjd när han fick komma ut till hönsen... HAHA han ser ut som en mumie.   Det dök upp en till 9 veckors kyckling. den har blivit av med en tå samt har ett fult sår. Var tvingad att sy...kycklingen var i princip sprättad utmed hela magen men pigg som bara den. Överlever den får den heta  Frankenstein.

Suck, det kunde varit värre antar jag.... har 6 hönor kvar (varav en ruvar i ett undangömt rede), tupp, 13  9 veckors samt 2 st två veckors (3 om Frankenstein överlever).

GrävlingsJanne

• Uppland
    • Grävlingsnaturprodukter
« Svar #7 skrivet: 15 jun-10 kl 12:55 »
Sätt larm på hönshusdörren så vaknar ni när någon försöker ta sig in.
http://www.gravlingsnaturprodukter.se
Bor på Gräsö, sysslar med skyddsjakt, skogsröjning, slipning av knivar, saxar, liar m.m. Säljer lädersmorning, salvor, tjärljus och mycket annat spännande.

Hovnoret

• -
    • Hovnorets hedemorahöns
« Svar #8 skrivet: 16 jun-10 kl 08:47 »
Sätt larm på hönshusdörren så vaknar ni när någon försöker ta sig in.

Är elektriker och har något gammalt larm liggande. Men själva fan att man ska behöva sätta larm HÖNSHUSET.  >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D

Prosit

• Södermanland
« Svar #9 skrivet: 16 jun-10 kl 17:33 »
Aha! Elektriker! Koppla el till handtaget, fota när förövaren kommer vad mer kan man hitta på  >:D >:D >:D ::)
Har sex hönor i lekstugan mitt i villakvarteren i Stockholm. Har nu äntligen skaffat hund och hönorna har hamnat på undantag.

Hovnoret

• -
    • Hovnorets hedemorahöns
« Svar #10 skrivet: 19 jun-10 kl 08:18 »
Roliga och tråkiga nyheter.

Kycklingen  som var skadad klarade sig inte.  :'(

Tuppen kommer att klara sig  ;D vilket är helt underbart.

Dela detta:

* Inloggade just nu

679 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser