Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tom trädgård!  (läst 5982 gånger)

knöcklan

• Strö salt på stjärtfjädrarna
    • Dalarna
SV: Re:Tom trädgård!
« Svar #20 skrivet: 27 sep-09 kl 15:34 »
Jag vill slå ett slag för Svart Aronia!

jag har den som vildhäck.
Man kan koka saft eller göra juice.
Rik på anitoxidanter.  Smakar som  blåbär med en tydlig kärnkaraktär av körsbär. (nån som fattar? ???)
Den blommar fint med vita blommor på våren och på hösten  blir bladen röda. mycket vacker!
Trefaldig glädje under säsongen!
//Carlsson

Sådana bär varför tar det så lång tid innan folk upptäcker dem?
Här i 08 bågnar grenarna av bärklasar.  Stadens trädgårdsmästare har inte haft fördomar för buskage med Aronia.  Har inför ålderdomen satt buskar för tillväxt i zon 6 del i Dalarna.  Trevligt med hallon, vinbär, blåbär men Aronia ligger mig varmast om hjärtat och lättplockade är bären också.   

Lite besksträva säger de som provsmakar. 
Jag gör vanlig sylt men torkar dem också.
Dialog förändrar mig och världen. mig ???  Insh'allah och tyga håller siddu
Det som är för allvarligt för att skämta om är inte heller värt att tas på allvar. En förutsättning fördemokrati

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
SV: Tom trädgård!
« Svar #21 skrivet: 27 sep-09 kl 17:47 »
Jag har upptäckt aronia i år. Mamma hade en buske, men jag har aldrig ens lagt märke till den förrän nu. En mycket trevlig upptäckt! Blir till att införskaffa några buskar. Kan man föröka den på nåt smidigt sätt tro?

Dela detta:

* Inloggade just nu

608 gäster, 4 användare (1 dolda)
Per Börjesson, ärt, piona

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser