Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fel plats  (läst 640 gånger)

Hylletorp

• Närke
    • Hylletorp gård
Fel plats
« skrivet: 09 jun-10 kl 12:30 »
Hej!

En av mina hönor har lagt en redig hög med ägg ca 10st i ett av mina uthus. Det är en heldel hö där så hon har gjort ett mysigt rede under höet längst in i hörnet.
Hon går dit någon gång per dag och lägger sig på dom och värper ett ägg. Alla hönsen går fritt här hos mig.
Ska jag låta henne ruva fram kycklingarna(om hon vill lägga sig dvs) där i ladan eller ska/kan jag flytta högen av ägg och lägga dom i redet i hönshuset??

Magpieankor, Bohuslän dals svarthöna, GSV Leghorn, Eksjöhöns, Bronsekalkon, Afrikanska Pärlhöns, Skrattduvor, Guldfasan, Jumbovaktlar, Gotlandskaniner, Mellerudskaniner, Fransk vädur, Hundar, Katter, Marsvin.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Fel plats
« Svar #1 skrivet: 09 jun-10 kl 13:19 »
Om du inte är rädd för rovdjur så har hon förmodligen lugnast i ladan. Det är därför hon har valt den platsen ;)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Hylletorp

• Närke
    • Hylletorp gård
SV: Fel plats
« Svar #2 skrivet: 09 jun-10 kl 14:00 »
Ja det är ju lite så jag tänkt. Såg att en annan höna lagt ett ägg på höhyllan över.
Det är mitt första år med höns så tanken är "blir det kycklingar så blir det" i år.
Magpieankor, Bohuslän dals svarthöna, GSV Leghorn, Eksjöhöns, Bronsekalkon, Afrikanska Pärlhöns, Skrattduvor, Guldfasan, Jumbovaktlar, Gotlandskaniner, Mellerudskaniner, Fransk vädur, Hundar, Katter, Marsvin.

Dela detta:

* Inloggade just nu

410 gäster, 2 användare (1 dolda)
Luffsen

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser