Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad har mina kycklingar för kam??  (läst 863 gånger)

nina77

• Hälsingland
Vad har mina kycklingar för kam??
« skrivet: 04 jun-10 kl 08:05 »
Hej!!

Ungefär hälften av mina blommekycklingar har fått en annorlunda kam. Den är större och liksom delad upptill. Jag trodde först att dessa var tuppkycklingar, men har nu förstått att höns kan ha olika sorters kammar, två av kycklingarna har även tofs på huvudet. Jag kan försöka ta en närbild på en kam. Men jag tror ni förstår vad jag menar. Kammen är kraftig och upptill är den som dubbel. Vad kallas det? de andra har små raka enkla kammar... Vad beror det på??

Krågedal

• Östergötland
SV: Vad har mina kycklingar för kam??
« Svar #1 skrivet: 05 jun-10 kl 08:54 »
Hej! Kan det vara "roskam" som har smygit sig fram? Enligt Kackel (lanthönssidan) har inte blommehönsen detta!  Är det renrasigt? Det finns några lantraser som har roskam,bla kinda( ska försöka lägga in en bild!)
Har hund, katter, Kindahöns och Gotlandskaniner  (egen genbank)har två Tinkerhästar på "foder", dotter som är född 2006. Bor på landet i hyrt hus....

nina77

• Hälsingland
SV: Vad har mina kycklingar för kam??
« Svar #2 skrivet: 05 jun-10 kl 15:46 »
Nja, dom ska vara renrasiga. Hon jag köpte av har bara den rasen. Jag kan ju ringa till henne o fråga.

Dela detta:

* Inloggade just nu

530 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser