Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nedan följer råd för barn och ungdomar när de deltar i skötseln.  (läst 1499 gånger)

Henriksson

• Kärleksfull o singel.
    • Uppland
Livsmål; Gård med svärdsjöfår, Gotlandskanin och en god kvinna. (Kramvänlig!)
För övrigt skulle en katt knappt acceptera att vara något annat än just sig själv.

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
Jättebra information!  :D
Perfekt för den som har unga praktikanter och "sommarjobbare"
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

Linus.C

• Bohuslän
http://www.jbt.slu.se/nmaoh/barn/Gris%20klar.pdf

Jag blir nästan förolämpad! Allt detta är sådant som enligt mig är överdrivet.

teufel

Finns foldrar för fler typer av gårdsarbeten än med grisar, om man går upp en nivå:

http://www.jbt.slu.se/nmaoh/barn/

/P

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
Vad hände med det sunda förnuftet undrar jag? Inte behöver jag en folder som berättar för mig hur det funkar...
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

teufel

Nä, det mesta däri är ganska självklart för de som kan djurslaget och känner sina djurindivider.
Tyvärr ser verkligheten inte likadan ut, och vanligt sunt förnuft är tyvärr inte så vanligt.

Sen ska man komma ihåg att många människor är mer tankspridda än vad de vill medge. För dem funkar många av råden som en checklista.
Jämför med att piloter som har flugit samma flygplanstyp i 40 år fortfarande använder en checklista varje gång de ska lyfta.

/P

Dela detta:

* Inloggade just nu

504 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser