Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Duschdraperi av polyester  (läst 2898 gånger)

Nettus

• Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
Duschdraperi av polyester
« skrivet: 06 maj-10 kl 19:08 »
Duschdraperiet sjunger på sista versen, det är dags att köpa nytt. Jag vill inte ha ett av PVC, men jag har sett att det numera finns draperier av polyester. Någon som vet om de innehåller mjukgörare eller andra otäcka kemikalier?
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
SV: Duschdraperi av polyester
« Svar #1 skrivet: 06 maj-10 kl 19:44 »
Är inte polyester det absolut vanligaste i duschdraperier?

Åtminstone sådana som är av någon slags tyg, inte sammanhängande plastsjok. Både mitt nuvarande duschdraperi, köpt för närmare 10 år sedan på Biltema och det förra, som väl då hade hängt med ungefär 10 år, är av polyester enligt tvättmärkningen.
Polyesterfibrer (nylon) är tillräckligt mjuka utan att tillverkaren behöver blanda in någon slags mjukgörare.

Nettus

• Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
« Svar #2 skrivet: 07 maj-10 kl 14:01 »
Polyesterfibrer (nylon) är tillräckligt mjuka utan att tillverkaren behöver blanda in någon slags mjukgörare.
Misstänkte det!
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

Guld

• Samlar på hantverkstekniker...
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 09 maj-10 kl 22:20 »
Vaxduk, borde väl fungera... men det har kanske "fel" beståndsdelar...det finns tunna smidiga där vatten eller annan vätska pärlar sig och lätt rinner av. Annars får du väl ta ett tunnt linnetyg eller något som torkar snabbt och är lätt att tvätta. Väv eller sticka något i stället...med mycket tunnt garn...
Lättast med duschkabin...
Låt kunskap och erfarenhet följa oss alla in i framtiden...låt gamla kunskaper spridas och ge nya erfarenheter till nya generationer med lite nya grepp och idéer, för bevarandet av kultur och tradition för framtiden... och för själsligt välmående i allmänhet....

olivoil

• Man med mål att bryta sig ur ekorrhjulet
    • Södermanland
« Svar #4 skrivet: 13 maj-10 kl 11:11 »
Allt är av ondo >:D ployester är säkert skit det med. jag föreslår att du tillverkar ett eget av vassrör. Det är garanterat bra! o:)
Var glad om du får höra att du är udda. Då är du troligen på rätt väg.

Dela detta:

* Inloggade just nu

538 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser