Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bigård stulen, Borgvik - värmland.  (läst 1440 gånger)

poze

• Östergötland
Bigård stulen, Borgvik - värmland.
« skrivet: 04 maj-10 kl 17:16 »
4 samhällen på nacka material 3/4 lådor, botten, tak, plastramar. målade med rödfärg, som har flagnat av ganska mycket (fel färg och regn för snabbt efter målning).

Why make it fast when you can make it beautiful ? Jag har alltid rätt, är min provisoriska bedömning tills motsatsen gjorts trolig.

Sten-Åke Lindell

• Gäst
SV: Bigård stulen, Borgvik - värmland.
« Svar #1 skrivet: 04 maj-10 kl 19:51 »
Var kan man köpa björnfällor?

http://www.bugspray.com/professional/bear.html
« Senast ändrad: 04 maj-10 kl 20:01 av Sten-Åke Lindell »

Sanntos

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 06 maj-10 kl 11:09 »
Jag trodde inte att stölder förekom, men om det nu gör det så kanske det är läge för de biodlarorganisationerna att träffas och komma överens om ett märkningssystem för kupor och ramar. Det borde gå att göra nån slags smältmärkning på frigolitkupor som inte så lätt går att ändra eller laga. Sen skulle bitillsyningsmännen kunna hålla uppsikt om dom vet vad dom ska leta efter.

ersam

• -
« Svar #3 skrivet: 09 maj-10 kl 19:19 »
Fenomenet är inte helt okänt. Illustration från Bitidningen juli 1954.

Dela detta:

* Inloggade just nu

513 gäster, 2 användare
Nataks, johber

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser